Monday 12 October 2026

Monday 12 October 2026

Compartir

Barcelona: Conferència de Lynne Segal al CCCB / La Independent / Notícies gènere

“Educar el desig: moments de felicitat compartida”

En el marc del cicle de conferències Som adults? Converses per pensar l’educació, organitzat pel CCCB i el Consorci d’Educació de Barcelona, el proper dilluns 14 de maig, la feminista i experta en estudis de gènere i política Lynne Segal impartirà la conferència “Educar el desig: moments de felicitat compartida”*.

 

 

 

 

Les entitats organitzadores situen aquest cicle com “una reflexió permanent sobre el significat i el paper de l’educació a la nostra societat, entesa, amb Hannah Arendt, com aquell moment en què decidim si estimem prou el món per assumir-ne la responsabilitat”.

La conferència Educar en el desig. Moments de felicitat compartida de Lynne Segal, serà presentada per Carlota Subirós.

Segons Segal, catedràtica de psicologia i estudis de gènere “és inútil buscar la felicitat en solitari: només si assumim la responsabilitat pel món que compartim i el compromís de transformar-lo podem ser veritablement i radicalment feliços. I aquesta és la promesa que hauria d’encarnar fer-se adult, ser capaços de convertir el món que ens trobem en un món que contribuïm a fer”. Per Segal és un error considerar que assolir la felicitat és una empresa individual, ben al contrari – al seu parer – la felicitat l’hem de trobar en els moments de solidaritat en les reivindicacions col·lectives.

Altres participants, Josep Maria Esquirol, Judith Butler, Pedro Olalla i Daniel Pennac, complementen amb mirades diferents el significat de l’adultesa al món contemporani amb Lynne Segal, durant el cicle de conferències.

*Dilluns 14 de maig a les 18.30 h – Vestíbul del CCCB – 3€

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

MANIFEST 8 DE MARÇ – ICV: “QUE LA CRISI NO SERVEIXI D’EXCUSA. DONES, NI UN PAS ENRERE”

MANIFEST 8 DE MARÇ – ICV 08/03/2011 – MANIFEST 8 DE MARÇ. “QUE LA CRISI...

Yo lo he vivido, tú lo has vivido, todas lo hemos vivido…

Aunque cada 8 de marzo, sobren los motivos para celebrar el Día Internacional de la...

Al pati

Els patis de les escoles són possiblement el primer espai on les criatures comencen...