miércoles 21 octubre 2026

miércoles 21 octubre 2026

Compartir

Feliçment sóc una dona. El feminisme de Maria Aurèlia Capmany

 

Sota aquest títol ahir, 18 d’abril, es va iniciar la primera activitat del cicle anual “Tot recordant la Maria Aurèlia”, organitzat per la Fundació Maria Aurèlia Capmany i emmarcada en el cicle “Saltatanques” del Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison. 

En aquesta primera conferència la professora de literatura de la Universitat Rovira i Virgili, Montserrat Palau, va desgranar els principals aspectes que destaquen del pensament feminista de la prolífica escriptora. 

 

 

Palau va destacar la vigència del pensament de Capmany i va anar comparant la seva vida amb les dels personatges de les seves obres, especialment Carola Milà del seu llibre Feliçment jo sóc una dona. Palau va destacar la rebel·lia de Capmany i de les seves personatges. Per Montserrat Palau, el feminisme de Capmany, va destacar, emmarcat per context en el feminisme de la igualtat era un feminisme reivindicatiu, abrandat i transgressor. 

L’acte va ser presentat per Aida Ruiz, directora de la fundació Maria Aurèlia Capmany, i Anna Sanmartí, membre de la Junta del Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison. 

Dimecres 25 es portarà a terme el segon acte d’aquest cicle anual, a càrrec de Meri Torras, professora de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada a la Universitat Autònoma de Barcelona i sota el títol “La impertinència pertinent de Maria Aurèlia Capmany”.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Imagen de Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Buscar

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Cristina Kirchner y Dilma Rousseff, dos presidentas y una petición

Entregan una carta al Cónsul de Argentina en Cataluña. Organizaciones de derechos humanos y feministas...

Masculinidades a debate en Barcelona en búsqueda de la equidad

Homes Igualitaris celebra el 7 y 8 de octubre el Congreso Iberoamericano de Masculinidades y...

Periodista y escritora

Vestidos para hombres

OPINIÓN Con los problemas tan graves que existen hablar de este tema puede parecer...