Thursday 24 September 2026

Thursday 24 September 2026

IWFM logo2

Washington, DC: hackeig al lloc web IWMF / La Independent / Notícies gènere

 

La Fundació Internacional de Dones i Mitjans (IWMF sigles en anglès) amb seu a Washington, DC, va confirmar haver estat Víctima del hackeig del seu lloc web, aquest passat 5 de setembre, que va provocar que no es pogués fer la tasca de difusió d’informació que la fundació porta a terme des de 1990 per promoure l’apoderament de les Dones periodistes a tot el món.

 

  Els hackers van actuar des de Turquia, amb més de 3.000 intents de connexió d’accés al servidor i van instal·lar un codi per bloquejar a administradors o qualsevulla altra persona. El lloc web  fou totalment restaurat i funcion en `menys de 36 hores després de detectar l’atac.


Aquesta informació dóna indicis a la Fundació de ser un atac dirigit amb ús de recursos tècnics professionals per afectar la tasca que realitzen i que se suma en la seva opinió, a l’increment d’atacs cibernètics perpetrats en contra de dones periodistes o defensores de la llibertat d’expressió per obstaculitzar la seva tasca.

La violència contra dones periodistes és una violació de l’article 19 de la Declaració Universal dels Drets Humans, relacionat amb el dret a la comunicació; l’article tercer de la Convenció Sobre l’Eliminació de Totes les Formes de Discriminació contra la Dona (CEDAW), en el qual s’assenyala que els estats parts prendran en totes les esferes, i en particular en les esferes política, social, econòmica i cultural, totes les mesures apropiades, fins i tot de caràcter legislatiu, per assegurar el ple desenvolupament i progrés de la dona, amb l’objecte de garantir-li l’exercici i el gaudi dels drets humans i les llibertats fonamentals en igualtat de condicions amb l’home; i l’article tercer de la Convenció Interamericana per Prevenir, Sancionar i Eradicar la Violència contra la Dona (Convenció Belém do Pará) referent al dret a una vida lliure de violència, i als objectius estratègics del Capítol J de la Plataforma d’Acció de Beijing referent a impulsar la participació de les dones en els mitjans de comunicació.   

La Xarxa Internacional de Periodistes amb Visió de Gènere (RIPVG), i xarxes locals i regionals expressen el suport incondicional a la IWMF i fan una crida a les autoritats competents per oferir les mesures necessàries que derivin en la garantia de justícia que permeti continuar la seva important tasca en condicions d’absoluta seguretat.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Catalunya: Día Internacional de la dona rural 2016 / La Independent / Notícies Gènere

El proper 21 d’octubre se celebra el “Día Internacional de la Dona Rural”, creat per...

Pròleg, més que una llibreria feminista

Amb 28 anys de funcionament, Pròleg, la primera llibreria de temàtica exclusivament feminista de Barcelona,...

MANIFEST: més reconeixement, finançament i espais per als agrupaments escoltes i esplais de BCN

Prop de mig miler de persones i entitats reclamen més reconeixement, finançament i espais per...