L’Institut Català de les Dones, va lliurar aquest dimarts 21 de juny, el Premi Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, als tres millors treballs d’investigació realitzats per l’estudiantat de batxillerat.
El guardó entregat, classifica els millors treballs de recerca sobre la visualització de l’acció social de les dones, la defensa dels drets de les dones en la lluita per la igualtat d’oportunitats i contra la violència masclista. En aquesta edició s’han rebut un total de 157 treballs, 23 dels quals han optat al Premi de l’ICD. D’aquests, el Jurat ha seleccionat tres investigacions.
La Generació Beat, de l’alumne Mario Güera de l’Institut Serrallarga (la Selva), sobre les dones d’aquest moviment artístic. Analitza la manca de visualització de les dones i de la producció cultural femenina
L’art del suïcidi, d’ Ivet Zwatrzko, de l’Institut Cirviànum de Torelló (Osona), que interpreta les conseqüències que una societat patriarcal provoca en les dones que transgredeixen el rol de gènere. Evidència l’androcentrisme en relació amb la creació artística femenina.
I com a Accèssit, Les veus silenciades d’ Andrea Serrano i Providència Duran, de l’Institut Joan Fuster (Barcelona), que és un treball que visualitza i qüestiona l’androcentrisme acadèmic i el patriarcat com a ordre simbòlic des de la reconstrucció de les narratives femenines.
La dotació econòmica total del Premi UVIC-UCC Institut Català de les Dones és de 1.500 euros a repartir a parts iguals entre les persones integrants del grup, si la investigació premiada és un treball col·lectiu.
El lliurament dels premis va ser a càrrec de la Cap de l’Àrea de Planificació i Seguiment del Pla d’Actuació del Govern per l’ICD, Alba Espílez; i per la UVIC-UCC presidí l’acte el vicerector d’Investigació i Professorat, Jordi Vilà. També varen participar en l’Acte, el director general de EumoDC, Jordi Cano; Joan Sabartés, director d’operacions de BonPreu; Ramón Blázquez, director de CERT; i Montserrat Freixa, presidenta d’Osona contra el Càncer.
El Premi té com a objectiu sensibilitzar i capacitar a les i als joves estudiants de batxillerat en el coneixement dels valors de l’equitat de gènere a través d’investigacions tutelades.
La coeducació és un dels principals eixos de treball de l’ICD per avançar en l’equitat de gènere. Els altres dos, són la implicació dels mitjans de comunicació, i el foment de la participació de les entitats en les polítiques per a la igualtat.