Tuesday 23 June 2026

Tuesday 23 June 2026

Share

Venus Williams desafia els prejudicis edatistes amb el seu retorn a Roland Garros als 45 anys

Per Redacció Diario Feminista

La tennista nord-americana Venus Williams tornarà a Roland Garros per primera vegada en cinc anys. Als seus 45 anys, la set vegades campiona de Grand Slam competirà al torneig de dobles femení amb la seva compatriota Hailey Baptiste, segons ha informat la revista People. L’ex-número u mundial no participarà en el quadre individual, però la tornada al Grand Slam parisenc torna a qüestionar els prejudicis sobre l’edat en l’esport professional.

Williams va aconseguir la final individual de Roland Garros el 2002 davant de la seva germana Serena Williams i va conquistar el títol de dobles a París el 1999 i el 2010. El seu retorn arriba mesos després de competir a l’Open d’Austràlia, on es va convertir en una de les jugadores de més edat a disputar el quadre principal del torneig.

La trajectòria recent de l’esportista ha estat marcada per lesions i per la lluita contra la síndrome de Sjögren, una malaltia autoimmune que afecta l’energia i el rendiment físic. Tot i així, Williams ha defensat públicament la importància de mantenir-se activa i competitiva a l’alt nivell, reivindicant una visió més diversa i realista sobre la longevitat esportiva femenina.

Un estudi publicat a Sports Health conclou que els models d’entrenament adaptats a l’edat i centrats en la recuperació física poden contribuir a perllongar la carrera d’elit veteranes, reduint l’impacte del desgast físic associat a l’envelliment i afavorint la continuïtat competitiva a llarg termini.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

“És urgent la creació d’un Gabinet per la justícia social, econòmica i feminista”

Foto: Rubén Moreno Així de contundent es mostraven les membres del Consell Nacional de...

Barcelona: 14% de dones i 49% d’homes als centres d’ art de la ciutat / La Independent / Noticies gènere

D’analitzar amb visió de gènere les exposicions de 10 grans centres d’art de Barcelona realitzades...

Barcelona: Comunicat-Info. Cap a la Vaga Feminista 8M / 8 dies de Revolta

...