Friday 23 October 2026

Friday 23 October 2026

Suecia: Reconeixement de Palestina / La Independent / Notícies Gènere

Suècia ha estat el primer país de la Unió Europea a reconèixer Palestina com una nació independent.
 
 
 
 
Foto: Wikipedia.org
 

 
A principis d’aquest mes, Suècia ha sorprès a la Comunitat Internacional en reconèixer l’Estat Palestí. Margot Wallströn ministra d’Afers Exteriors de Suècia, s’ha mostrat indiferent a les crítiques dels EUA per aquest fet, i els ha respost: “Estats Units no definirà quines són les polítiques del nostre país. A nivell mundial més de 30 països ja reconeixen Palestina, principalment Àfrica, Àsia i Amèrica.
 
Hongria, Polònia i Eslovàquia van reconèixer a Palestina abans de ser membres de la UE, però després en la votació de l’Assemblea General de Nacions Unides, es van abstenir. El petit pas que ha donat Suècia ha estat d’una gran importància per al poble Palestí, ja que li ha donat una esperança de futur.
 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Consens, dissens i “El personal és polític”

Reflexions al voltant de les primeres Jornades Catalanes de la Dona (Barcelona, maig 1976) Els...

‘Estrènyer-se el cinturó’, Vídeo per Viqui Molins

La religiosa teresiana Viqui Molins planteja en una nova entrada del seu videobloc, la diferència...

Estat: Presentació del Festival Ellas Crean

Per Redacció Ameco Press Organitzat per l’Instituto de las Mujeres en el marc de la...