Monday 20 July 2026

Monday 20 July 2026

Share

Solsona enceta el tercer cicle de “A Casa Iguals”

Permet que dones i homes aprenguin a intercanviar els rols en les tasques que fan a la llar

 

El projecte A Casa Iguals, impulsat per l’Ajuntament de Solsona amb la col·laboració d’entitats com l’Associació de Dones del Solsonès, i d’organismes comarcals, vol consolidar-se enguany amb la tercera temporada d’activitats.

Després d’obtenir un balanç positiu l’any 2010, la regidora d’Educació i Polítiques per a la Igualtat,  Encarna Taifa, ha anunciat la voluntat de donar continuïtat al programa aquest 2011 tot consolidant cursos i organitzant-ne d’altres amb temàtiques noves.

El projecte va iniciar-se l’any 2008 i inclou cursos, tallers i activitats entorn de l’àmbit domèstic. L’objectiu és que dones i homes intercanviïn els rols tradicionals en les tasques que realitzen a la llar.

 

 

 

 

 

Tallers, activitats i iniciatives

Els cursos que van tenir més èxit l’any 2010 van ser els d’economia domèstica i salut amb remeis naturals, amb una trentena de participants, i el de cuina per a joves, el qual ja té llista d’espera per a omplir un nou curs. Una de les iniciatives amb més èxit va ser l’intercanvi formatiu entre col·lectius de dones grans i alumnes de la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC) l’Afrau de Solsona, dels tallers de bricolatge per a dones, i tallers de planxa i costura per a joves. Segons expressen Pili Garcia i Carme Bosch, de l’Associació de Dones del Solsonès, “aquest taller va ser una experiència impressionant perquè el professorat van ser alumnes de la UEC que van ensenyar electricitat, fusteria, llauneria…; i les dones grans els van ensenyar a cosir, planxar i cuinar. Va ser un autèntic intercanvi intergeneracional i de coneixements”.

 

L’última iniciativa del projecte va ser l’edició d’un Calendari de la Igualtat 2011, editat amb la col·laboració de diverses entitats de la comarca. Algunes de les noves iniciatives del 2011 seran el curs “mecànica de supervivència”, l’edició d’una guia d’educació igualitària o la reedició del curs de cuina per a joves.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Macu Gimeno

Sobre assassins masclistes, còmplices i responsables

OPINIÓ Tot i la quantitat d’informació que hi ha sobre el tema, se segueix ignorant...

Internacional: Veus de la mare terra. Dones protagonistes de la sobirania alimentària

Euskadi Cuba, EHNE Bizkaia i ANAP Aquest documental recull les experiències de dones i associacions...

Manifest Dona i VIH SIDA /Associació Catalana per a la Integració d’Homosexuals, Bisexuals i Transsexuals Immigrants

Manifest Dona i VIH SIDA / Manifiesto Mujer y VIH SIDA CAT: Dona i VIH...