Friday 16 October 2026

Friday 16 October 2026

Share

Sant Martí. Barcelona: II Premi Jove de Còmic sobre la Violència envers les dones / La Independent / Notícies gènere

La segona edició del Premi Jove de Còmic Sant Martí* ja està en marxa.  Una convocatòria dirigida a joves de menys de 25 anys, que fins al 4 de novembre podran enviar originals al concurs.

 

 

 

 

Aquest projecte té com a finalitat sensibilitzar i implicar les persones més joves en la lluita contra la violència masclista. A més, vol fomentar unes relacions més equitatives i igualitàries entre homes i dones a través de l’expressió creativa en un mitjà artístic proper i assequible com és el còmic. És per això que es desenvolupa  aquest projecte, amb l’objectiu de sensibilitzar a adolescents i joves sobre el fenomen de la violència masclista i implicar-los en la lluita per l’eradicació de les discriminacions de gènere i en la creació de nous imaginaris igualitaris i no sexistes a través del llenguatge del còmic, en el marc de la cultura de la pau i de la no violència  (Veure Video).

 

Promoure la cultura de la no violència


Poden presentar originals estudiants de qualsevol districte de Barcelona, fins el  4 de novembre, però cal destacar que s’ha fet una campanya especial a Sant Martí. També s’ha publicat i distribuït  una publicació amb un recull de les obres presentades a la primera edició del 2015.

 

 

 alt

 

 

El premi l’organitza el Districte de Sant Martí, la Regidoria de Feminismes i LGTBI, amb la col·laboració del Consell de les Dones, les biblioteques de Barcelona, Trama Serveis Culturals, l’Escola Joso Centre de còmic i arts audiovisuals i Norma Editorial.

Els Premi inclou dues categories:

–  Categoria A (per a joves de 16 a  25 anys): Dotat amb 1.000 € i un lot de còmics i novel·les gràfiques.
–  Categoria B (per a menors de 16 anys): Dotat amb un curs intensiu de còmic, un lot de material gràfic valorat en 200 € i un lot de còmics i novel·les gràfiques.

La convocatòria també inclou un premi del públic per a cadascuna de les categories:  dotat amb un curs intensiu de còmic i un lot de còmics i novel·les gràfiques.

 

*Consulteu les bases i feu una ullada al díptic del Premi.
[Per a +info: Centre per a la Igualtat i Recursos per a les Dones (CIRD) Regidoria de Feminismes i LGTBI Ajuntament de BarcelonaT. 932 85 03 57  Mireu http://www.bcn.cat/dona]
(*)  Podeu trobar +info sobre el lliurament dels premis de l’edició de l’any pasat a santmartiambveudedona.cat

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Julia López

Julia López

Periodista, amb més 40 anys d’experiència en el món de la comunicació i com a redactora de mitjans. Co-fundadora i coordinadora de l’Associació Món Comunicació (AMC).
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Denuncien assetjament sexual i abús de poder a l’Institut del Teatre

Estudiants. Institut del Teatre. Foto: Eric de Gispert/Institut del Teatre. La Junta de Govern...

Samantha Cristoforetti, la primera dona europea comandant de l’Estació Espacial Internacional

El novembre del 2014, Samantha Cristoforetti als 37 anys, es va convertir en la primera...

BARCELONA: “A tientas”: monòleg sobre la discapacitat visual/ NOTÍCIES DE GÈNERE/LAINDEPENDENT

Isabela Méndez presenta el seu monòleg “A tientas” a la sala de Gracia, Requeria Querubí,...