Dirigit a les dones emprenedores de diferents àmbits professionals, “Inspire Events”, va tenir lloc la semana pasada al hotel Avenida Palace, remarcant la necessitat que les dones “tinguem cura del nostre benestar físic i econòmic”.
Segons paraules de Mónica Evason, una de les responsables d’aquests esdeveniments tan “inspirats”, la trobada “Health and Wealth”, dedicada a la dona: “Nosaltres tenim moltes responsabilitats: la casa, els fills, el menjar, etc, etc.. i alhora herm de cumplir amb el nostre treball. A la feina estàs pensant en tot allò que has de fer quan acabes la jornada laboral. Uf! Potser abans tot era més fàcil!”.
L’idioma vehicular utilitzat ha estat en tot moment l’anglès. Potser per això, quan s’ha parlat en petit comitè de “diners”, s’ha intentat buscar un terme alternatiu, com ara “béns” o “patrimoni”, perquè es pogués copsar de manera correcta l’essència de l’esperit que es volia comunicar en aquest esdeveniment. Pel que fa a la salut, dues doctores van explicar la seva especialitat. En els minuts previs al lunch, es formaren grups de convidades que intercanviarem informació sobre les seves feines i els seus països d’origen, així com, en alguns casos, del temps que feia que residien al nostre país.
Hi ha moments que cal baixar el ritme
Parlem -39 y mas i La Independent- amb dues dones que acaben d’arribar, Olga Largo i Maite Castellet. Largo, que ara es dedica a la venda i distribució d’una marca de roba infantil amb seu a França, en explica que sempre ha estat “una dona que s’ha buscat la vida”, que ha guanyat molts diners, que s’ha divertit molt treballant, però que ara, ha posat una mica el fre perquè, tot i que es manté molt activa: “Hi ha un moment en què has de baixar el ritme”. Per la seva banda, Castellet, personal art shopper, ens explica que tot i la crisi, el seu negoci no està patint tant els seus efectes: “Amb una pedrera d’artistes, no top, però sí amb un caché establert, i que no admet regatejos, el client tria l’obra que vol tenir a casa seva, la seva temàtica i, fins i tot, es faciliten algunes
entrevistes entre client i artista per afinar l’encàrrec”.
Karen Reith (Member of the Board of Directors) de Gild Internacional, i que també forma equip amb Mónica Evason, va donar la benvinguda a totes les persones assistents i va fer broma sobre l’escassa presència d’homes (amb prou feines mitja dotzena de les gairebé cinquanta persones que ocupaven la sala). Per la seva banda,Jeremy Fergusson, de SEB Life International, inicià la seva xerrada que versà sobre bones inversions per a residents al nostre país i formes d’obtenir els millors beneficis per als nostres estalvis. Paula Forecast, de l’empresa Jupiter (Private Clients and Charities Director) i amb el títol de looking your health, ens va parlar d’inflació, mercats, fons d’inversió, creixement global i també de xifres de creixement previstes per a l’any 2050. Durant la taula final que ens va presentar, afirmà que “no hi ha dubte que el món està canviant” i que en un horitzó potser no tan llunyà, sembla ser que encara canviarà més. Forecast ens va donar alguns consells sobre cóm encaixar les fases per les que passa una inversora o inversor, fases una mica inquietants, per cert, encara que sembla que en aquests moments, “si es pensa en invertir, el llarg termini és la perspectiva més sensata i potser l’única posible”.
La nostra salut és important
La ginecòloga Carlota García-Valdecasas, del Centre Mèdic Teknon de Barcelona, va detallar alguns aspectes relacionats amb la salut de la dona després dels quaranta anys. La importància de mantenir en condicions òptimes el sòl pelvià, la sexualitat durant la menopausa, la medicina preventiva per a la detecció precoç i control d’algunes malalties ja establertes, així com dels avantatges i inconvenients sobre l’ús de la teràpia hormonal de substitució durant la menopausa. Sandra Pujadas, també del Centre Mèdic Teknon, va parlar del cor i del seu funcionament a partir de la menopausa: dels factors de risc, com prevenir-los, revisions i últimes tecnologies.
Segons Reith “a Barcelona no hi ha trobades d’aquestes característiques”. I va manifestar el seu entusiasme perquè es potenciïn “aquest tipus d’esdeveniments que possibiliten que les dones es coneguin, que intercanviïn informació i punts de vista”. Per a Largo i Castellet, les trobades faciliten relacions, s’intercanvien targetes i de vegades, però no in situ sinó més endavant, es pot tancar algun negoci.
Abans de marxar – La Independent i 39ymás- li preguntem a Evason si pensa que aquesta crisi ens ha fet més solidaries. Ens diu que sí: “A més estan aflorant idees de negoci molt bones i imaginatives. No tot és negatiu. S’ha de tenir una actitud positiva perquè hi ha molt es coses positives que es mouen. La gent vol sentir bones notícies i sens dubte, n’hi ha”.