OPINIÓ
Ginebra 11 desembre 2015. En una realitat on la informació circula constantment, generant opinions diverses en la ciutadania, les formes en què comuniquem determinen com ens veiem i ens relacionem en les societats. Per això, considerem fonamental la inclusió de la perspectiva de gènere en la tasca comunicativa.
Des de l’Agència Comunicació i Gènere, advoquem per generar canvis estructurals a través de diferents eines per aconseguir una comunicació responsable amb la igualtat entre homes i dones.
La comunicació generada des de les entitats governamentals a tots els nivells: local, municipal, regional, estatal i internacional, no pot estar exempta d’aquesta revisió, ja que a més de generar consciència en la ciutadania, també ha de tenir la capacitat de reflectir el tipus de societat en què vivim.
Per això una de les línies de treball de la nostra Agència, se centra en la gestió de les comunicacions, tant internes, com externes d’empreses i administracions públiques, així com en la formació dels departaments encarregats de proporcionar els continguts.
La utilització d’un llenguatge que sigui inclusiu i la importància de tenir en compte a totes les persones de la comunitat a la qual es pretén arribar, permetent que tant homes com dones es puguin sentir identificades en els missatges i les accions que es generen des de les entitats que els representen i governen, és indispensable per crear canals de conscienciació i transformació en tota la ciutadania.
Per a nosaltres, a l’Agència Comunicació i Gènere, que hem assistit als debats de Ginebra, és fonamental que des de la GAMAG, també s’abordi aquest tema i es proposin estratègies per seguir treballant en aquesta línia.
Rocio Blay Salces, Leon Fernando del Canto, assessor legal de l’Agència, i Isabel Mastrodoménico
Rocio Blay Slaces, concultora Agència Comunicació i Gènere, i Isabel Mastrodoménico