Sunday 27 September 2026

Sunday 27 September 2026

Onu: Dones llatines pateixen “gravíssim” problema de violència / La Independent / Notícies gènereo

 

 

Divendres dia 6 novembre, es va presentar a Panama un informe de Nacions Unides, on  es denuncia que el 53 % de dones d’Amèrica Llatina han denunciat violència física o sexual per part de les seves parelles. L’informe qualifica aquests fet de “gravíssim”.

La denúncies, canvien depenent del país. A Bolívia és un 53%, a Colòmbia  un 34%, a Peru un 39% i a Equador un 31%. A Paraguai, Jamaica, R. Dominicana i Haiti són percentatges més baixos, un 18%,17%, 16% i un 13% respectivament.Dues de cada tres dones assassinades a Centre America – la regió més violenta del planeta – ho han estat pel simple fet de ser dones.

Segons el document a AL gran part de la violència contra les dones i les nenes, neix a la llar i es va “reproduint generació rera generació” afirmà Freddy Justiniàno, director general del … (PNVD) per AL i el Carib, durant la presentació d’aquest informe, a la seu de Panamà.

Segons Nacions Unides, les lleis d’aquests països tenen tipificada penalment la violència de gènere però, tot i els plans i les lleis que es generen per apaliar aquesta violència (encara pocs),  els pressupostos i mitjans econòmics que inverteixen per pal·liar la violència contra les dones i les nenes són insuficients.

Nacions Unides està demanant a aquests països, que iniciïn “un debat profund ” per poder aconseguir elevar-lo a Política d’Estat, on el missatge sigui: ” Tolerància zero” .

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

ICD adreçarà les dones a resolució de conflictes judicials mitjançant la mediació prèvia

El Servei d’orientació jurídica de l’Oficina d’Informació de l’Institut Català de les Dones (ICD) oferirà...

Ginebra: Setanta per cent de dones pateix violència alguna vegada a la vida / La Independent / Notícies Gènere

La violència de gènere és encara una pandèmia global, ja que un 70 per cent...

Periodista y escritora

Terrorisme patriarcal

OPINIÓ Com deia en un altre article, el llenguatge per si sol no canvia...