Saturday 04 July 2026

Saturday 04 July 2026

Share

Mexico: Un nou feminicidi, fins quan? / La Independent / Notícies Gènere

Divendres 8 de setembre, va ser trobat el cadàver de Mara Castilla. El feminicidi, va ser perpetrat per un conductor del servei privat de Cabify. Aquest fet, ha causat en la societat tal sentiment d’indignació que la ciutadania va exigir dur a terme una Declaración de Emergencia Nacional feminicida.

 

  

    

Les protestes, han anat creixent, exigint que s’aturin els feminicidis i la violència contra les dones, i ha condemnat la manca de resultats, en les mesures per garantir la seguretat de les dones.

A la Plaza del Zócalo de Puebla (México), s’ha dut a terme un acte de record a Mara Castilla, denunciant la barbàrie i la impunitat existent.

Col·lectius feministes van reclamar la vida, de centenars de dones assassinades i desaparegudes, a l’Estat  de Puebla. En aquest acte es va repetir el nom de Mara Castilla i es va llegir en veu alta els noms de 83 víctimes de feminicidi, ocorreguts fins a la data, al llarg del 2017.

També en aquest acte, es va fer una recollida de firmes per decretar, la Alerta de Violencia de Género contra las Mujeres de Puebla, i lliurar-les a les autoritats que menys sensibilitat han demostrat amb l’eradicació dels feminicidis.

Un cop finalitzat l’acte va tenir lloc una marxa amb l’objectiu d’arribar a la Fiscalia General del Estado.
Durant el transcurs de la manifestació, es van corejar diferents consignes, com per exemple, ‘Vivas nos queremos !, Ni una menos !, Gobierno corrupto por culpa tuya estoy de duelo!.

En solidaritat amb Puebla, s’han realitzat marxes a: Ciudad de México, Jalisco, Cochiuila, Veracruz, Mérida, Oaxaca i moltes més, demanant justícia per a aquest feminicidi i tots els altres.

 

 

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Catalunya – Món: 25N contra la violència que pateixen les dones periodistes / La Independent / Notícies gènere

La Independent no pot oblidar amb motiu del dia Contra la Violència de Gènere, la...

Catalunya – Nicaragüa:Trobada amb la periodista exiliada nicaragüenca Wendy Mercedes Quintero / La Independent / Notícies Gènere

El Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’Associació de Comunicació Pública coorganitzen una trobada amb...

L’antifeminisme de la ultradreta

OPINIÓ No és res novedós afirmar amb dades a la mà que l’extrema dreta...