Monday 20 July 2026

Monday 20 July 2026

MACEDÒNIA: Aturar la discriminació contra les dones i nenes romanís

L’Àrea de treball per Dones d’Amnistia Internacional de València realitza una campanya d’enviament de cartes  al ministre de Treball i Política Social del govern de Macedònia, ja que les dones i les nenes romanís pateixen pel seu origen ètnic i pel seu gènere, un adoble discriminació generalitzada, habitual i que impregna tots els aspectes de la vida, implicant violacions del dret a l’educació, salut, treball i a un habitatge digne. 
 
Macedònia, el gener de 2005, va participar en el “Decenni de la Inclusió Romaní 2005-2015”, assumint el “compromís polític de combatre la pobresa, l’exclusió i la discriminació del poble romaní dins d’un marc regional”. No s’ha observat cap millora en les condicions de vida de la població romaní macedònia, en general, ni de les dones i nenes, en particular. 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Feministes Indignades. Manifest. Resol l’endivinalla

Les que estàvem al Parlament estem condemnades. Som les condemnades del 9N? Som les...

Estat: Anàlisi del tractament de la imatge publicitària de la dona a l’entorn digital

Per Redacció AmecoPress Major igualtat en la construcció de la imatge femenina a internet i...

Catalunya: Pérez Oliva se’n porta el premi al rigor periodístic i visió de gènere / La Independent / Notícies gènere

La periodista Milagros Pérez Oliva (Benasc, 1955) és la guanyadora del Premi Margarita Rivière concedit...