Sunday 27 September 2026

Sunday 27 September 2026

Les Barnahus atenen 2.897 casos de violència sexual contra infants i adolescents el 2024

Consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo. Foto de govern.cat

El Govern dona per desplegada la xarxa amb 14 serveis arreu del país. Aquets serveis han doblat en un any els expedients oberts per motiu compatible amb violència sexual, així el 2024 van atendre un total de 2.897 casos d’infants i adolescents víctimes de violència sexual.

Segons la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, “Catalunya és pionera al sud d’Europa en la implantació del model Barnahus, un abordatge integral que, amb les dades a les mans, ens demostra que és un èxit a l’hora de combatre la xacra de la violència sexual contra nens i nenes”.

La consellera ha dit, en una roda de premsa a la seu de la conselleria aquest 5 de febrer, que un dels principals reptes enguany és “la consolidació del model arreu del país”. Ha explicat que es treballarà en la construcció d’espais definitius a 6 territoris i que es desplegaran polítiques preventives i formació arreu de Catalunya.

També s’està treballant des del departament en l’elaboració i aprovació d’un nou protocol marc contra la violència envers la infància i l’adolescència i d’un Decret regulador del servei.

Podeu trobar més informació en aquest enllaç

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

La salut de les persones i la cooperació internacional: el cas del VIH/SIDA

Les persones se segueixen contagiant del VIH malgrat que la malaltia és una infecció...

“LES CURES SOSTENEN LA VIDA! EXIGIM DRETS I CORRESPONSABILITAT PER VIURE AMB JUSTÍCIA I LLIBERTAT!”

Barcelona, 27 de febrer de 2025 – L’Assemblea 8M, un espai de confluència d’organitzacions feministes...
Tere Molla buena

On són els homes?

OPINIÓ Aquesta és una de les preguntes per a les quals m’agradaria trobar resposta cada...