“Com aborda la IWMF el tema de l’absència d’equitat de gènere en els mitjans de comunicació? “
La Fundació Internacional de la Dona de Mitjans (IWMF per les sigles en anglès) va ser fundada per donar suport a les dones en els mitjans de comunicació de tot el món, i l’any passat va iniciar el programa de beques per a dones empresàries ” News Digital Frontier”.
La seva tasca es focalitza en dotar les dones de veu en igualtat de condicions, que implica igualtat d’oportunitats dins de la professió, amb tallers formatius en lideratge i direcció, amb beques per a periodisme especialitzat on aprenen tècniques de periodisme d’investigació i altres habilitats molt valorades a les redaccions dels mitjans.
També en donar suport a dones periodistes emprenedores, poden arribar així als nivells més alts en la indústria. Quina millor manera que ajudar-les a convertir-se en propietàries d’un mitjà de comunicació? El suport a dones emprenedores és vital. (Les investigacions posen de manifest que els homes reben el 95 % de tot el fons de capital risc i un 75 % de la formació relativa a l’arrencada un negoci) . La importància de dotar d’armes a dones és que després elles contracten més dones donant lloc a un poderós efecte en cadena.
La IWMF promou també viatges internacionals de periodisme, amb un programa que ofereix oportunitats úniques a les dones periodistes per tal de cobrir històries de les que no s’ha informat i que atreuen l’atenció d’editors i directius sobre elles. Rarament els ofereixen en les seves redaccions aquestes oportunitats.
Per exemple, recentment la IWMF va portar a 12 dones periodistes al Sàhara Occidental en un viatge amb fins informatius. Sis d’aquestes dones es troben ara mateix al Sàhara Occidental en un viatge de seguiment. A principis de l’any vinent organitzaran quatre viatges a la República Democràtica del Congo per aportar noves veus a la cobertura del conflicte.
La directora executiva de la fundació Elisa Less Muñoz, comparteix les seves experiències de les dones que van entrar en la tecnologia, i en el món del periodisme i aconsella com la indústria pot treballar per ser més equilibrada en la seva representació