Saturday 12 October 2024

Saturday 12 October 2024

Share

L’Associació d’Homes per la Igualtat de Gènere llança una campanya per demanar que l’ampliació del permís de paternitat no s’endarrereixi

“El cost de l’ampliació del permís de paternitat a un mes és ridícul comparat amb els beneficis que aportaria la mesura” ha afirmat a La Independent Bernat Escudero, d’Homes Igualitaris de Catalunya.

 

La campanya Ens deu dues setmanes… i moltes més’ promoguda per l’Associació d’Homes per la Igualtat de Gènere, AHIGE, s’ha presentat aquest matí a Madrid.

Amb aquesta iniciativa l’associació exigeix al President del Govern que l’ampliació del permís de paternitat es porti a terme d’immediat. A l’octubre de 2009, el Congrés dels Diputats va aprovar l’ampliació del permís de 13 dies a quatre setmanes. L’ entrada en vigor d’aquesta mesura estava prevista per l’1 de gener d’enguany però el govern va decidir el passat mes de setembre no incloure-la als Pressupostos Generals de l’Estat.

El portaveu de AHIGE, Juanjo Compairé, ha dit que l’ampliació és una necessitat ja que des de la creació de la mesura al 2007, la demanda de permisos de paternitat ha crescut. Al 2009, més de 270.000 pares van sol·licitar gaudir dels 13 dies amb els seus fills i filles. En el primer semestre de 2010, la despesa de la Seguretat Social pel concepte del permís va créixer un 3,4%. Compairé també ha explicat que, com per a totes les retallades socials,  la crisi és l’argument que justifica la paralització de la mesura. L’aplicació de la mateixa no superaria els 200 millions d’euros a l’any. “El cost de l’ampliació del permís de paternitat a un mes és ridícul comparat amb els beneficis que aportaria la mesura” ha afirmat a La Independent Bernat Escudero, d’Homes Igualitaris de Catalunya.

Esteban Rodriguez, soci d’AHIGE, ha dit que “es necessari facilitar que els dos progenitors s’involucrin en la cura dels seus fills i filles ja que és l’única manera d’ assolir la corresponsabilitat i per tant cap a la igualtat”. Altres beneficis són que la contractació de dones embarassades seria més fàcil i repercutiria positivament en el seu benestar després del part i permetria als homes gaudir de la seva recent paternitat i acompanyar millor a les seves companyes en la criança.

Així mateix, Rodriguez ha recalcat que en Europa existeix una tendncia cap a l’ ampliació del permís de paternitat com demostren les resolucions del Parlament Europeu i ha mencionat altres països europeus a on el permís es major. “A Noruega el permís de paternitat és de sis setmanes, a Suècia de 10 i a Islàndia de 12” i ha afegit  que aquesta circumstància “influeix en l’existència de societats més igualitàries”.


La Campanya

La campanya  Ens deu dues setmanes… i moltes més’ té dos objectius. Un és generar consciència, especialment entre la població masculina, de la importància dels permisos de paternitat i de la necessitat que els homes es posicionin i sol·licitin mesures  d’igualtat. I el segon és intentar crear la pressió ciutadana necessària que asseguri que la mesura s’apliqui de manera immediata.

 Per la campanya s’han dissenyat unes postals perquè pares i mares la signin i enviïn al President del Govern amb el següent text:

“ Sr. President del Govern:

He estat pare/mare durant l’any 2011. A la meva família, a causa de la seva injusta mesura de retardar l’ampliació del permís de paternitat, hem perdut la possibilitat de compartir aquest temps.

Ens deu vostè dues setmanes de temps en comú, de cuidar-nos, de corresponsabilitat, d’establir vincles duradors, d’aprenentatge i de pràctica de la igualtat. Quant val això, Sr. President? Aquest temps en comú és una inversió de futur en igualtat i benestar.

Amb respecte, però en total desacord amb la seva mesura retrògrada i masclista, li sol·licito que, a la major urgència, reposi el permís de paternitat de 4 setmanes i estableixi un calendari no revisable per arribar el més aviat possible a la plena igualtat en els permisos.”

També s’ha engegat una pàgina web on totes les persones que ho desitgin poden recolzar aquesta iniciativa signant de manera digital ( http://www.ahige.org/firmas/2semanas.html ). La campanya continuarà al llarg de tot 2011.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Abandoneu tota esperança

OPINIÓ Arran de la violència policial de l’1 d’octubre del 2017, el PSOE va...

Kenia: Les properes eleccions veuran el major nombre de dones a les Cambres Legislatives

Kenia es troba en any electoral. Entre agost de 2012 i desembre s’han de celebrar...

Barcelona: Mercats solidaris de dones / La Independent / Notícies Gènere

Imatge de la invitació de Calala, fondo de mujeres. No es tracta d’empreses que busquen...