Friday 16 October 2026

Friday 16 October 2026

La Paz (Bolivia): Dones Marxen Contra la Violència Masclista / La Independent / Notícies Gènere

Foto:Zonafranca.mx

 

L’ activista Lourdes Montero, una de les organitzadores d’aquesta marxa a La Paz, comenta l’onada de violència estructural a través de les expressions masclistes per part d’alguns candidats polítics, que –segons ella- haurien d’estar donant exemple, legislant polítiques públiques per a les dones.

L’activista s’ha referit concretament a la indignació que ha generat unes declaracions del senador Ciro Zabala, del partit oficialista, afirmant que les joves que vesteixen de formen provocativa s’exposen a que “es cometi el delicte“.

En la marxa hi van participar dones víctimes de violència, familiars de dones assassinades. Segons dades del Centro de Informació de la Mujer (Cidem) durant el 1er. semestre del 2014 van morir 98 dones, 59 assassinades per les seves parelles i la resta atribuides a la inseguretat ciutadana. Malgrat haver-se promulgat una llei que condemna a 30 anys de presó per l’assassinat d’una dona, encara no hi ha sentències per feminicidis ni s’ha reduït l’índex de la violència contra les dones

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Xiana do Teixeiro: “Ens falten llocs on parlar i fer”

Entrevista a Xiana do Teixeiro, cineasta, productora i investigadora. Coguionista i productora de Salvaxe premi...

El diari Marca queda ‘fora de joc’ al difondre continguts que denigren les dones

Una informació redueix la imatge de jugadores de voleibol a un “cul ben format” La...

La llei Gallardón: un avantprojecte totalment inacceptable*

Fotografia Amada Santos El primer que cal dir de l’avantprojecte de llei de l’avortament...