Friday 16 October 2026

Friday 16 October 2026

Jutjat matrimoni a l’Aragó per practicar ablació a la seva filla

Es tracta d’ un matrimoni de Gàmbia acusat d’haver-la practicat o donat el consentiment per realitzar-la, a la seva filla d’un any d’edat. 

A l’Estat espanyol la mutilació genital o ablació-que consisteix en l’extirpació total o parcial dels genitals externs per motius culturals i no terapèutics està prohibida i és sancionada fins a amb 12 anys de presó i la pèrdua de la pàtria potestat de la menor d’edat.  

El Fons de les Nacions Unides per a la Infància (UNICEF) estima que al voltant de 70 milions de nenes i dones han estat sotmeses a l’ablació a l’Àfrica, encara que en els últims anys s’ha estès a Europa, Austràlia, Canadà i Estats Units, a causa a la migració africana a aquests llocs.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

FSM 2013: De Porto Alegre a Tunísia. Per primera vegada un Fòrum Social al Magreb

Han passat gairebé dotze anys des que es va celebrar el primer Fòrum Social...

Història d’una fotografia: més enllà de la memòria mediàtica

Reproduïm article publicat a Setmanari LA DIRECTA  (llicència creative commons) L’odi cap a un sistema social...

Montse Fernandez Garrido

“La Revuelta de las Mujeres”

OPINIÓ Ha sortit el segon llibre del periodista i guionista televisiu Toni Àlvaro (Cerdanyola,...