Friday 16 October 2026

Friday 16 October 2026

Share

I Informe Estat espanyol GREVIO

primer informe d’avaluació

El Primer Informe d’avaluació d’ESPANYA Grup d’Experts en la Lluita contra la Violència contra la Dona i la Violència Domèstica (GREVIO) Conveni d’Istanbul, Consell d’Europa, sobre les mesures legislatives i d’una altra índole que donen efecte a les disposicions del Conveni del Consell d’Europa sobre Prevenció i Lluita contra la Violència contra les Dones i la Violència Domèstica (Conveni d’Istanbul) ESPANYA F-67075 Estrasburg Cedex (França), ha estat publicat aquest 4 de gener.

El Conveni del Consell d’Europa sobre Prevenció i Lluita contra la Violència contra les Dones i la Violència Domèstica (conegut com el Conveni d’Istanbul) va ser adoptat el 2011 i va entrar en vigor el 2014. 

Estableix normes per a la prevenció de la violència de gènere, la protecció de les víctimes, l’enjudiciament dels agressors i la prestació adequada de serveis a les víctimes i víctimes potencials. La violència de gènere abasta delictes que afecten de manera desmesurada les dones, com ara la violació, l’assetjament i la violència domèstica. Els Estats part del Conveni d’Istanbul estan obligats a intervenir en diferents àmbits: des de la sensibilització i recopilació de dades fins a l’elaboració de mesures legals per penalitzar diferents formes de violència. El Conveni defineix i tipifica com a delicte diverses formes de violència contra la dona, inclosa la violència física, sexual i psicològica, l’assetjament sexual, la mutilació genital femenina i el matrimoni, l’avortament i l’esterilització forçosos. Així mateix, se centra en la prevenció i obliga les parts a invertir en educació, formació d’especialistes i programes de tractament per als agressors. També protegeix les víctimes obligant els Estats a implantar serveis de suport adequats i aborda la qüestió de la violència de gènere en el context de l’asil i la migració.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Maria Àngels Viladot

Maria Àngels Viladot

Doctora en psicologia i escriptora.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Recordeu a Irena Sendler

Fa tan sols uns dies va córrer per la Xarxa la “notícia” que Irena Sendler...

CNDH: Cal investigar agressions contra 4 periodistes a la marxa 8M

Les van retenir Elements de la Secretaria de Seguretat Ciutadana de la CDMX. Demanen...

El Premi Goldman per a dues dones

Ruth Buendia. Foto:amazonicas.wordpress.com El premi, considerat el Nobel de l’ambientalisme, ha estat lliurat la...