Thursday 24 September 2026

Thursday 24 September 2026

França: 106 Aniversari de Simone de Beauvoir / La Independent / Notícies gènere

 

Avui dijous 9 de gener se celebra el 106 aniversari del naixement de Simone de Beauvoir, reconeguda escriptora, filòsofa i professora parisenca. La seva trajectòria és reconeguda per novel·les, assajos, monografies i biografies sobre política, societat i filosofia. Però, sobretot, per haver aportat fonaments elementals per al feminisme en el seu llibre “El Segon Sexe”, publicat el 1949, el qual és considerat una de les aportacions més rellevants del segle XX.
Al llarg de la seva vida va lluitar per la protecció i promoció dels drets humans de les dones. Va fer moltes reflexions, abans i després de la Segona Guerra Mundial, en relació al dolor i la percepció del jo, sobre els límits de la psicoanàlisi i sobre l’existencialisme.

A destacar que Google ha dissenyat en el dia del seu aniversari un nou Doodle amb el qual ret homenatge a aquesta valuosa escriptora i feminista francesa.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

HOME, un projecte solidari amb les refugiades sirianes

La directora artística Carme Portaceli, va presentar al Teatro Español el Projecte HOME, una...

No hi ha millor recompensa

Julia Eugenia Martínez amb una alumna Quan l’oportunitat apareix, cal prendre-la. Pot ser una...

Presentació del llibre “Menuda”

Per Montse Fernández Garrido* El passat dia 3 s’abril vaig assistir a la presentació del...