Monday 20 July 2026

Monday 20 July 2026

Euskadi: Aminatou Haidar (Sàhara Occidental), guardonada amb el Premi René Cassin de Drets Humans 2011

Front Line.- La defensora dels drets humans i lluitadora de la independència del Sàhara Occidental, Aminatou Haidar, ha estat guardonada amb el Premi René Cassin de Drets Humans 2011, que atorga el departament de Justícia del govern basc. 

La ministra de justícia d’Euskadi, Idoia Mendia, ha dit que Aminatou Haidar “representa la lluita del poble sahrauí”, una lluita difícil a causa de la tendència de les autoritats marroquines a “limitar la llibertat d’expressió, assemblea i associació”. 

Haidar actualment és presidenta del Col·lectiu de Defensa Saharaui  dels Drets Humans (CODESA) i ha estat nominada a diversos premis internacionals entre els quals destaca el Premi de Drets Humans Robert F. Kennedy, el 2008.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Pla d’Igualtat de la Reserva de la Biosfera del Montseny és una realitat

Joana Barber presentant el Pla d’Igualtat La Reserva de Biosfera del Montseny amb el seu...

Internacional: La CSI revisa els salaris de les dones a 43 països

Segons l’informe de la Confederació Sindical Internacional (CSI) el salari de les dones sembla haver-se...

Buena

La importància de les paraules: el vuit de març és el Dia Internacional de les Dones.

OPINIÓ Últimament s’està anomenant aquest dia de forma acrònima i reduccionista com, simplement, 8M....