Tuesday 13 October 2026

Tuesday 13 October 2026

Share

Encara són minoria els llocs de comandament de dones policia

Aquest dimecres 16 de maig i fins divendres que ve, l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC), ha organitzat les jornades de reflexió sobre la funció directiva, i el lideratge femení en el comandament de les dones a la policia.

De l’anàlisi de les dades sobre la situació de la dona, de les seves experiències i sobre les polítiques de promoció de les policies europees, es debat sobre quines són les limitacions de les dones per ocupar llocs de responsabilitat, especialment a la policia, i d’identificar accions de millora per aconseguir una representació més significativa de les dones en els llocs de comandament en els cossos policials.

 

La directora de l’ISPC, Núria Aymerich, va destacar en la inauguració, que l’objectiu de les jornades és el d’aprofundir en el coneixement del lideratge de les dones en els comandaments de la policia i reflexionar des d’una perspectiva de gènere, especialment en una professió tradicionalment exercida per homes. Va dir que “si bé, el percentatge de dones augmenta, la seva presència en els llocs de comandament encara és minoritari”.

 

D’altra banda, la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, va expressar el seu reconeixement i agraïment a la tasca que desenvolupa la policia, i a les dones policia per escollir una professió que les honora i que està reconeguda, dins i fora de les nostres fronteres.

El cos de Mossos d’Esquadra, que recentment ha celebrat els 25 anys de la incorporació de les dones a l’organització, té actualment un 21% de dones policia, equiparable als de les policies del nord d’Europa. Les dades situen a Catalunya en la mitjana europea, encara que s’evidencia una presència menor de les dones en els llocs de comandament superior o màxim, en el cas del Cos dels Mossos d’Esquadra, les dones representen un 6% de la categoria de comissari/a , i en les policies locals el percentatge és menor. En el cos de Mossos d’Esquadra a la categoria d’intendent/a i/o inspector/a, un 9% són dones, que augmenten en el cas de les sergents (10%) i de les caps (13%).

  

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Estat Espanyol: Més de cent feministes presenten un manifest a favor de la renda bàsica / La Independent / Notícies gèner

Més d’un centenar de feministes, al costat de col·lectius que donen suport a la...

Captura

Barcelona: La Diputació de Barcelona ofereix recursos per promoure la mediació / La Independent / notícies de gènere

La Diputació de Barcelona s’ha sumat al Dia Europeu de la Mediació. La convivència ciutadana...

monitoreo medios

Gènere i cooperació: societat, gent del carrer i dones, absents en titulars

Notícies de temes socials, de les necessitats de la gent o les accions que es...