Saturday 26 September 2026

Saturday 26 September 2026

El Govern de la Generalitat reitera el seu compromís per l’eradicació de la violència masclista

El Conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries va reiterar durant el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones el “ple suport de la Generalitat de Catalunya a les dones en situació de violència masclista, i el compromís de treballar amb tots els agents socials implicats per avançar en l’eradicació d’aquesta xacra”.

L’acte commemoratiu va tenir lloc a la plaça Sant Jaume de Barcelona, i va comptar amb la participació de lavicepresidenta del Govern i titular del Departament de Governació i Relacions Institucionals, Joana Ortega, el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, la presidenta de l’Institut Català de les Dones, Montse Gatell, representants dels departaments del Govern i d’altres institucions.

L’actor i director teatral Julio Manrique va ser l’encarregat de llegir el manifest subscrit per la Generalitat de Catalunya, les Diputacions, la Federació de Municipis de Catalunya i l’Associació Catalana de Municipis.

L’acte va finalitzar amb un minut de silenci en record de les vuit víctimes mortals comptabilitzades fins el momet aquest any.

———————-

La Línia 900 d’atenció a les dones en situació de violència, que gestiona l’Institut Català de les Dones, ha atès més de 100 mil trucades en 10 anys de servei

La presidenta de l’Institut Català de les Dones (ICD), Montse Gatell, va donar a conèixer el 24 de novembre, que la Línia d’atenció a les dones en situació de violència 900 900 120 ha atès fins el moment 105.156 demandes d’atenció i informació des de la seva creació, l’any 2001.

Gatell ha destacat que les xifres mostren que “el 900 900 120 és un servei pioner que, després de 10 anys, continua sent útil i necessari perquè les dones puguin viure sense violència masclista”.

La presidenta de l’ICD ha subratllat que “es tracta d’un servei consolidat i conegut per tothom que ofereix atenció i recursos a les dones, però també a la xarxa de professionals i familiars que necessiten informació sobre la problemàtica o sobre com actuar. És un primer recurs on se’ls ofereix una derivació, el més acompanyada possible, als serveis més adients de la xarxa d’intervenció integral contra la violència masclista”.

——————————————-

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Manifestació i actes Barcelona de la Xarxa de Dones feministes contra la Violència

25 de novembre, Dia Internacional de la No Violència Contra les Dones i les Nenes...

Barcelona: “Ens volem Vives i Pregoneres”: Un pregó Feminista / La Independent / Notícies Gènere

Les dones de La Filadora, han fet el pregó de la Festa Major del Poblenou,...

“Vine com estàs” de Mercè Ibarz

Mercè Ibarz, periodista,professora columnista i escriptora, ha presentat avui el seu darrer llibre:”Vine com estàs”...