Wednesday 18 June 2025

Wednesday 18 June 2025

Dones rurals: guardianes de la natura pel nostre futur: ONU

Redacció SemMexic

Han après a fer front al canvi climàtic. Lideren iniciatives de conscienciació i desenvolupen estratègies de resiliència en les seves comunitats.

Aconseguir la igualtat de gènere i empoderar les dones rurals -una quarta part de la població mundial- no només és el correcte, sinó que és un ingredient fonamental en la lluita contra la pobresa extrema, la gana i l¡acció climàtica.

En un comunicat, a propòsit del Dia Internacional de les Dones Rurals, les Nacions Unides van sostenir que elles són les que asseguren la meitat del suport alimentari planetari i les que custodien el medi ambient i la biodiversitat. Com a agricultores han après a fer front al canvi climàtic i adaptar-s’hi, per exemple, practicant una agricultura sostenible, canviant l’ús de llavors prt les més resistents a la sequera o liderant iniciatives de reforestació i recuperació.

Moltes, a través del seu coneixement ancestral o capacitats com a agricultores, empresaries o activistes, lideren iniciatives de conscienciació i desenvolupen estratègies de resiliència a les seves comunitats. La seva participació és crucial per identificar cingleres i protegir les seves famílies i comunitats, convertint-les en agents de canvi davant l’escalfament global pel bé d’aquesta generació i les generacions futures.

No obstant això, el canvi climàtic té un impacte més accentuat a les dones, sobretot les indígenes i camperoles la dependència agrícola, condicions de vida i marginalització que les exposen en major grau als canvis en el clima, la pèrdua de diversitat i la contaminació.

Hem de canviar el paradigma ja

Aquest Dia Internacional es desenvolupa sota el lema «Dones rurals com a sostenidores de la natura per al nostre futur col·lectiu: construir resiliència climàtica, conservar la biodiversitat i tenir cura de la terra per aconseguir la igualtat de gènere i l’apoderament de dones i nens».

Promovem la seva tasca com a proveïdores d’aliments alhora que protectors del medi ambient, reivindiquem la seva participació a la presa de decisions dins de les seves comunitats i promovem unes zones rurals on puguin comptar amb les mateixes oportunitats que els homes.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

La representació de les dones en els mitjans de comunicació

Un 46,4% dels metges que exerceixen la seva professió a Espanya són dones, però el...

Marcela Lagarde a Barcelona

Imparteix taller i conferència Marcela Lagarde. Foto d’Amecopress Aquest proper 25 i 26 de Juny,...

Catalunya: Día Internacional de la Dona Rural / La Independent / Notícies Gènere

El Dia Internacional de la Dona Rural que se celebra cada any el 15 d’octubre...