Friday 10 July 2026

Friday 10 July 2026

Colombia: La Justícia falla en les reparacions a les dones que han patit violència sexual


En el marc del conflicte armat intern que Colòmbia viu des de fa més de 50 anys, els cossos de dones i nenes són usats com a trofeus de guerra per grups guerrillers i paramilitars, que així pretenen “venjar-se” dels opositors. En aquest escenari, les que s’atreveixen a denunciar les violacions moltes vegades no troben suport de la Justícia.

Un Informe d’Amnistia Internacional del mes de setembre d’enguany tracta sobre aquestes mancances en el sistema judicial colombià i els motius que inhibeixen les denúncies de dones violades. Entre els motius que porten a les dones i nenes a no denunciar les violacions sexuals, Amnistia Internacional assenyala el sentiment de vergonya i por a l’estigma de prejuici de la societat patriarcal, por de patir més violència encara, manca de seguretat; absència de confiança en el sistema judicial i que la policia prengui la denúncia de debò, investigant. A més, manca d’informació i condicions financeres per buscar suport, així com la no assistència de l’Estat a les víctimes supervivents.

També les defensores dels drets de els dones s’enfronten a amenaces, elles i les seves famílies, algunes han estat assassinades i altres, perquè van defensar a les víctimes de violència sexual, van patir el mateix tipus d’abús.

 

LLegiu l’article sencer de Camila Queiroz publicat a defensaterritorios.org

INFORME en PDF d’Amnistia Internacional

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

GIRONA: Premi Mosca de Informació a Rafael Nadal i a Montserrat Minobis / La Independent / Notícies Génere

Aquests premis els atorgà cada any el Col·legi de Periodistes de Girona. En aquesta edició...

El Govern condemna l’homicidi d’una dona a Amposta víctima de la violència masclista

El Govern de la Generalitat, a través de Montse Gatell, presidenta de l’Institut Català de...

Valkiria promou a les dones emprenedores a nivell internacional

La primera jornada de 22@Talent ha reunit a unes 100 dones al Poblenou. La trobada va...