Tuesday 07 July 2026

Tuesday 07 July 2026

Catalunya: mesures de conciliació per la mobilitat de les treballadores públiques víctimes de violència masclista. La Independent / Notícies gènere


En el marc de la Mesa de Negociació dels Empleats Públics, el Govern ha aprovat ratificar les mesures de conciliació laboral i familiar per facilitar la mobilitat de les empleades públiques víctimes de violència masclista, que es van acordar a la mateixa Mesa del 24 de juliol. 

 

Les treballadores públiques que hagin estat víctimes de violència masclista, o que tinguin al seu càrrec infants víctimes de maltractament podran canviar de lloc de feina. Es facilitarà la mobilitat d’aquestes treballadores, que es tramitarà amb caràcter urgent (màxim de tres dies). Se’ls-hi garantirà que el canvi de lloc de treball no impliqui una pèrdua d’ingressos i no comporti un perjudici per a la seva carrera professional.

També s’ha acordat que els empleats i empleades públiques podran sol·licitar una adaptació progressiva de la jornada laboral després d’un tractament oncològic o una malaltia greu, amb una reducció de les hores de treball que no comporti cap disminució en la retribució que percep.

I s’estén la flexibilitat horària per reunions o visites a les escoles per a les mares i pares amb fills i filles amb discapacitat, també quan aquests  i aquestes estiguin escolaritzats en un centre ordinari.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Cicle de cinema: Dones lluitadores i amb empenta

Dijous, 8 de març, a les 20 h es presenta “La historia de Hildegard Von...

Convocatòria vaga 29-M de la Plataforma Prou Retallades

Continuem amb la campanya d’adhesions i promoció de la convocatòria de la Vaga general del...

Catalunya: Sessions sobre tractament mediàtic de la violència masclista en universitats / La Independent / Notícies Gènere

S’impartiran sessions de formació sobre el tractament mediàtic de la violència de gènere per a...