Tuesday 13 October 2026

Tuesday 13 October 2026

Catalunya: Garantit el dret de les dones a escollir el mètode d’avortament a totes les regions sanitàries

A partir d’aquest mes de març, els quatre hospitals de la Regió Sanitària de l’Alt Pirineu i Aran ofereixen tant el mètode farmacològic com el quirúrgic per a la interrupció voluntària de l’embaràs.

D’aquesta manera les dones d’aquesta contrada podran exercir el seu dret sense haver-se de desplaçar a altres regions sanitàries. Es tracta de les usuàries de l’Hospital Comarcal del Pallars, la Fundació Sant Hospital de la Seu d’Urgell, l’Espitau Val d’Aran i l’Hospital de Cerdanya.

En l’acte de presentació del divendres 3 de març  a l’Hospital Comarcal del Pallars , la  consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge va  reconèixer que: “Teníem un deute pendent amb les dones de l’Alt Pirineu i l’Aran, que fins ara s’havien de desplaçar a Lleida o a d’altres regions sanitàries per accedir al mètode quirúrgic”. i va afirmar que: “No és casualitat que la Generalitat de Catalunya tingui aquest ferm compromís amb els drets sexuals i reproductius, quan inclou per primera vegada un Departament d’Igualtat i Feminismes i quan la transformació feminista és un dels quatre eixos del pla de Govern”., ha conclòs Verge.

El conseller de Salut, Manel Balcells Díaz digué que “el passat 27 de febrer s’ha posat en marxa el Servei de Ginecologia i Obstetrícia mancomunat per tot el territori vinculat a l’HUAV. Això ens assegura una millor atenció global a la dona en tota l’obstetrícia i ginecologia.”

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Catalunya: Obituari Montserrat Carreras, alumna i companya, que la terra et sigui lleu / La Independent / Notícies gènere

M’assabento de la mort de Montserrat Carreras el mateix dia que es lliuren els Premis...

«Lliura’ns del Mal»

"Diario Digital Femenino ha realitzat aquesta ressenya, dedicada al nou llibre de la nostra amiga...

La doctora Anna Berga nova presidenta de CIC

“hi ha una nova generació de noies i noies que tenen molt clar que els...