Tuesday 07 July 2026

Tuesday 07 July 2026

Share

Campanya a Euskadi a favor de l’esport femení

L’Institut Basc de la Dona està recollint material de tots els clubs d’Euskadi per fer una exposició

La presència dels esports femenins als mitjans de comunicació i a la societat en definitiva segueix estant a anys llum de la masculina. Les institucions tenen molt a dir i a fer. I, poc a poc, es va avançant en un camp on encara queda molt camí per recórrer. L’Institut Basc de la Dona, EMAKUNDE, està posant el seu granet de sorra a la causa. Ha començat una campanya per rendir homenatge a les dones que practiquen esport d’alt nivell a Euzkadi. L’objectiu: que els seus èxits tinguin més visibilitat.

 

La campanya consisteix en demanar material als diferents clubs, sobretot samarretes i pilotes signades per tots els equips femenins d’Euskadi. Amb tot el material recollit faran un exposició perquè tothom sigui conscient del que s’aconsegueix i que sovint queda en un segon pla. La secretària general d’Emakunde, Arantxa Elizondo, explica que “vam constatar fa uns mesos en unes jornades sobre l’esport femení que les dones en l’esport d’alt nivell ho tenen més complicat. No se les veu i els seus èxits no tenen presència. Per això van tirar endavant aquesta iniciativa. La resposta està sent molt bona i el lliurament de material s’està fent en partits i actes esportius, fet que li dóna més visibilitat a la campanya.”

De sobres és sabut que les comparacions amb l’esport masculí en general i el futbol en particular són odioses. I que per tenir presència als mitjans de comunicació s’ha d’aconseguir un gran èxit. Segons Elizondo “és tasca de les institucions reflexionar per intentar anar més enllà i actuar en la bona línia”.

 

ahockey

 

Destaca els valors i l’exemple que pot aportar l’esport femení a les generacions que s’estan formant. “És important que els nens i les nenes tinguin referents que trenquin l’estereotip clàssic del rol femení. Que tinguin una visió més àmplia del que poden arribar a ser o fer quan creixin. M’agrada veure quan vaig als partits que dones fortes i preparades poden fer esport d’alt nivell. Perquè estem acostumats a veure homes forts i àgils però se’ns nega la possibilitat de veure dones fent el mateix igual de bé i aconseguint també títols importants. També em crida l’atenció que el públic té una actitud més respectuosa, menys insultant i menys agressiva. I en l’aprenentatge és important també aprendre a respectar els rivals”, comenta Elizondo.

Tot i que els temps han canviat i als últims anys s’ha avançat molt, a EMAKUNDE tenen clar que la igualtat entre homes i dones encara està molt lluny. Detecten molta resistència en un àmbit clau com és el financer. “És molt complicat que els patrocinadors inverteixin en les dones i al final s’entra en un cercle viciós del que és molt difícil sortir: sense patrocinadors no és rentable, no hi ha diners, no es fa publicitat, no surt als mitjans de comunicació i per tant no interessa als patrocinadors”.

Per això, institucions com EMAKUNDE segueixen treballant perquè les polítiques públiques també de l’esport se’n recordin de les dones. L’homenatge que estan fent als equips femenins d’Euskadi segueix aquesta línia. I l’exposició que estan preparant servirà per evidenciar que en l’esport femení també s’aconsegueixen èxits importants tot i que no sempre surtin en primera pàgina.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

PLATAFORMA UNITÀRIA CONTRA LES VIOLÈNCIES DE GÈNERE: X FÒRUM CONTRA ELS VIOLÈNCIES DE GÈNERE

Cada any més de 6000 dones són violades a l’estat, això és una cada...

Mutilació genital femenina al Senegal

“Si la llei s’apliqués amb la força suficient, aquesta situació no continuaria” Entrevistem a...

Llistes paritàries per primer cop en les primeres municipals des de la Revolució de 2011 a Tunísia

www.tap.info.tn.fr Aquest diumenge 6 de maig Tunísia vota en les primeres municipals des de la...