Thursday 24 September 2026

Thursday 24 September 2026

Barcelona: S’obre la II edició del seminari d’Història de la Teoría Feminista / La Independent / Notícies gènere

 

S’està vivint un moment històric en què el feminisme s’ataca des de múltiples posicions i utilitzant diversos mitjans. Es posa en dubte la seva capacitat de transformació, la seva utilitat i fins i tot se l’acusa de poder arribar a produir fractures socials.

 

 

 

Els atacs al moviment són constants, sistematitzats, ofensius i en moltes ocasions violents. Com sempre en ciències socials les causes es multipliquen: globalització capitalista, crisi financera, por a l’avenç en el dret de les dones, una consciència social més sensibilitzada que produeix tensió entre grups dominants, context mundial neoconservador, etc.

Sigui com sigui, s’ha anat gestant una rebel·lió simbòlica per acabar amb el somni feminista, una pèrdua de sentit crític al voltant dels temes de gènere i una contrarevolució en el tractament que fan els mitjans de comunicació cap als avenços aconseguits per les dones.

En aquest context i amb aquest seminari s’intenta  rescatar, recuperar, debatre i aprofundir al voltant dels conceptes i les teories que han configurat un moviment polític d’importància considerable per entendre les societats del segle XXI.

Programa

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Foro Beijing+20 d’ONG evidencia la desigualtat social i de gènere

Els objectius del Fòrum d’ONG Beijing+20 van ser: contribuir al procés de revisió de...

marta macias 1

Eleccions 2018 a les Cambres de Comerç . Atenció!

OPINIÓ Des de l’associació 50a50 ens encoratgen a participar en les eleccions de les cambres...

Dominicana – Haití: Estudis revelen crueltat i violència cap a immigrants haitianes

Més de 64.000 casos de violacions denunciats, dels quals una mica menys de 500 s’han...