Saturday 17 October 2026

Saturday 17 October 2026

Share

Barcelona: SEMINARI: Jornades doctorals història i literatura / La Independent / Notìcies gènere

El seminari “Literatura que fa història: dones, vides, ficcions” (*), coordinat per Patrícia Martínez (Universitat de Barcelona) i Elena Losada (Centre de recerca ADHUC), proposa reflexionar sobre el pensament de la història de les dones a partir de l’escriptura femenina. 

D’aquesta manera la literatura escrita per dones, entesa com a producte del diàleg interdisciplinari entre l’obra i el jo femení, queda estretament lligada als contextos literaris, culturals i sociohistòrics que l’envolten.

Hi intervindran, a més de les coordinadores de l’acte, Helena González (directora del Centre de recerca ADHUC), Núria Balada (directora executiva de l’Institut Català de les Dones), Helena Casas, Javier Laviña, Golda van der Meer, Montserrat Molina, María Milagros Rivera i Marisa Siguan (Universitat de Barcelona), Montserrat Gatell (Unversitat Oberta de Catalunya), Esmeralda Berbel i Empar Fernàndez (escriptores).

(*) Assistència oberta.

Inscripció gratuïta a adhuc@ub.edu fins al 28 de novembre de 2016.

Activitat formativa reconeguda en el marc dels programes de doctorat “Estudis Lingüístics, Literaris i Culturals” i “Societat i Cultura: Història, Antropologia, Art, Patrimoni i Gestió Cultural”.
Dimecres 30 de novembre de 16h a 20h i dijous 1 de desembre de 10h a 14h
Sala del Professorat, Edifici Josep Carner Facultat de Filologia c/ Aribau 2, 5è pis. Barcelona i Sala de Juntes, Departament d’Història i Arqueologia Facultat de Geografia i Història c/ Montalegre 2 – Barcelona
Organitzen: Doctorat Estudis Lingüístics, Literaris i Culturals, Doctorat Societat i Cultura: Història, Antropologia, Art, Patrimoni i Gestió Cultural i Centre de recerca ADHUC.

Més informació

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Visita a Barcelona del Relator Especial de les Nacions Unides sobre el Racisme

Githu Muigai, el relator especial de les Nacions Unides sobre la Formes Contemporànies de Racisme,...

Unescocat atura la seva activitat

El Centre UNESCO de Catalunya, Unescocat, ha aturat les seves activitats i ha rescindit el...

Catalunya: El Consell Interuniversitari de Catalunya aprova un protocol per a la no discriminació de persones transgènere, intersexuals i transsexuals / La Independent / Notícies gènere

El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) –integrada per representats de les 12 universitats- ha aprovat...