Sunday 27 September 2026

Sunday 27 September 2026

Barcelona: COL·LOQUI INTERNACIONAL La infància en femení / La Independent / Notícies gènere

El I Col·loqui internacional* “La infància en femení: les nenes. Imatges i figures de la filiació” organitzat per Mariela Fargas Peñarrocha, Maria Dolors Molas Font i Teresa Viñolas Vidal (Tàcita Muta. Grup d’Estudis de Dones i Gènere a l’Antiguitat) es proposa analitzar com el gènere perfila i construeix les representacions de la infantesa, en particular la de les nenes, i com aquestes representacions determinen el seu rol a la maduresa, com a dones.

 

Les línies proposades inclouen estudis sobre història antiga, edat moderna, filosofia, sociologia i literatura. A més de les organizadores de l’acte, el col·loqui comptarà amb la participació de Sylvia Chant (London School of Economics), Elena Laurenzi (Universitat de Barcelona), Zahrah Nesbitt-Ahmed (Institute of Development Studies, London School of Economics), Araceli Rosillo (Universitat de Barcelona), Aroa Santiago (FAO, International Food and Agriculture Organisation) i les investigadores del Centre Dona i Literatura Adina Mocanu i Marta Segarra. També es farà la presentació del projecte “Porque soy una niña”, a càrrec de María Concepción López (directora general de Plan Internacional a Espanya).

 

*Del 2 al 4 de desembre de 2014. Sala Gran, Facultat de Geografia i Història. Universitat de Barcelona, c/ Montalegre 6-8, 4t pis. Barcelona
Organitzen: Tàcita Muta – Grup d’Estudis de Dones i Gènere a l’Antiguitat, Facultat de Geografia i Història, UB, Grup de Recerca Consolidat “Creació i Pensament de les Dones” (CiPD), Departament de Prehistòria, Història Antigua i Arqueologia, UB, Xarxa de Biblioteques Municipals de Barcelona, Institut Català de les Dones, Generalitat de Catalunya, Fondo Social Europeo, Unión Europea, Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad

Mes informació

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Estat Espanyol: Informe Cear, sobre discriminació de Persones Refugiades i Lgtb / La Independent / Notícies Gènere

La Comissió Espanyola d’Ajuda a les Persones Refugiades (CEAR), ha publicat recentment, un informe sobre...

EL SALVADOR: Presentació Informe situació violència contra les dones

GRC CREACIÓ I PENSAMENT DE LES DONES: Curs d’estiu sobre el cos femení

Tàcita Muta (Estudis de Dones de l’Antiguitat), del Grup de Recerca Consolidat Creació i Pensament...