Friday 16 October 2026

Friday 16 October 2026

Share

Barcelona: Xerrada de Wafaa Moussaoui sobre les dones mulsulmanes a Occident / La Independent / Notícies gènere

 

Activista feminista catalana i musulmana, fa xerrades als barris sobre el que significa ser dona musulmana a Occident, i per denunciar el patriarcat, i desvetllar els mites i els prejudicis que hi ha a la societat.

 

Wafaa Massaoui Rahhab, nascuda a Berkan (Marroc) viu a Trinitat Vella, i entre altres coses, és voluntària d’Islamic Relief Espanya, a Barcelona. Durant aquest dies col·labora en l’organització de la setmana de la convivència intercultural del barri, on ha fet aquesta setmana una xerrada sobre l’islamofòbia de gènere. Abans, el divendres 21 d’abril, va parlar al Casal del Barri del Poblenou,  estimulant un debat molt interessant. L’acte fou convocat per l’associació intercultural i d’acollida Apropem-nos. 

Dedicada a lluita pels drets humans, Massaoui, aconsegueix sempre que les seves xerrades siguin molt alliçonadores. Intenta desmitificar els mites i prejudicis que existeixen als nostres països sobre les dones musulmanes. Des de la proximitat, la compressió i la integració de les diferències, segons ella “cal incidir en allò que ens uneix a totes les dones, i respectar la manera de pensar o viure de cadascú i cadascuna”. Entre altres temes, aprofondeix sobre  la religió, el vel i  la vida quotidiana, i estimula un debat obert molt positiu entre l’assistència.

Mireu un petit fragment de la xerrada, en aquest video.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Julia López

Julia López

Periodista, amb més 40 anys d’experiència en el món de la comunicació i com a redactora de mitjans. Co-fundadora i coordinadora de l’Associació Món Comunicació (AMC).
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

La fotoperiodista Colita ens ha deixat les seves experiències

Colita es va obrir pas a força de talent i sentit de l’humor en un...

Sentència d’absolució en el cas Morin que demostra que no practicava avortaments il.legals

La Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya manifesta estar d’acord amb la sentència...

Úrsula Santa Cruz: La violència contra la dona immigrada és diversa i comença “a casa”

El treball d’Úrsula Santa Cruz ha anat més enllà de la seva professió, psicologia,...