Monday 12 October 2026

Monday 12 October 2026

El Partit de Dones Revolucionaries d’Oaxaca

 

 

A la petita localitat de San Lazaro, situada a l’Estat d’Oaxaca (Mèxic), en el ple de diputats, celebrat a primers de març, i a partir de la lluita que estan portant a terme les dones, s’ha aprovat que sigui considerada violència la desigualtat entre homes i dones, exercida en el mateix lloc de treball.

partido

 

La lluita de dones per la igualtat a Oaxaca va més enllà. Diferents organitzacions de dones han presentat una proposta per crear el Partit de Dones Revolucionàries (PMR), amb la intenció de presentar-se a les pròximes eleccions de 2018, tot presentant candidates a diferents càrrecs.

 

La presidenta de l’Organització Lexia AC. Guadalupe Díaz Pantoja, explica, que compta amb les militants necessàries, per poder convertir-se en partit polític, i que presenteran la seva candidatura a l’Institut Estatal i Electoral i de Participació Ciutadana, d’Oaxaca (IEEPCO) per la seva acceptació.

El principal objectiu d’aquest partit serà aconseguir els plens drets per a les dones, treballant per la igualtat, el medi ambient, i fer que la ciutadania recuperi la confiança en la Política, exigint als governs que donin respostes ràpides.

 

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Barcelona: El grup Las libélulas i altres organitzacions estàn de dol per la mort d’Elsa Oblitas / La Independent / Notícies gènere

Ha mort a Barcelona la boliviana Elsa Oblitas que va formar part activa de diverses...

Pronunciamiento del Observatorio Venezolano de los Derechos Humanos de las Mujeres: Misión Hijos de Venezuela: Violación de Derechos de las Adolescentes

Diciembre 2011 Resulta incomprensible que el gobierno nacional cree una “Misión Hijos de Venezuela” que,...

La Secretaria d ‘Estat d’ Igualtat crea una plataforma digital per a la coordinació de les unitats de violència de gènere de tot l’Estat espanyol

 La Secretaria d’Estat d’Igualtat ha posat en marxa una plataforma digital al servei de les...