Friday 16 October 2026

Friday 16 October 2026

Barcelona: Foro-taller: interseccionalitat pel canvi en l’apoderament / La Independent / Notícies gènere

La perspectiva interseccional desenvolupada per les feministes negres i el feminisme post-colonial, des de l’acció política de les seves activistes i gestores de coneixement (negres, indígenes, emigrants, lesbianes, majors, pobres, joves, entre d’altres), ubicades en “els marges o perifèria de la cultura/sistema occidental i occidentalitzat”, és una contribució a generar ecosistemes socials autoregulats i en equilibri des de la seva diversitat, que promoguin la connexió simbiòtica amb la terra i tots els éssers que l’ habiten.

Significa deconstruir el poder colonial, el seu control i coneixements etnocèntrics, canviar les visions i pràctiques hegemòniques que no reconeixen ni valoren la diversitat i promoure una expansió participativa vital que miri, senti, interpreti, gestioni, reguli i accioni al món sense exclusions, opressions i desigualtats.

Diverses són les iniciatives que s’estan desenvolupant amb aquesta finalitat. Una d’elles és l’empresa de Sara Cuentas Ramírez y Úrsula Santa Cruz, que des de la gran experiència i trajectòria professional han elaborat la metodologia “Interseccionalitat per al canvi en l’apoderament”, una eina política i tècnica que pretén contribuir a la implementació de programes, polítiques públiques, projectes i estratègies de colonials, des d’una mirada integral i holística de la condició humana. Aquesta metodologia analítica neix de la intersecció de la teoria i la pràctica, de l’activisme i expertesa professional de les autores, com a ciutadanes globals. Des de la seva acció amb diversitat de dones, espais socials, laborals, acadèmics i polítics en contextos transnacionals.

El fòrum-taller* pretén socialitzar la metodologia entre professionals i funcionariat interessat en emprendre alternatives per gestionar accions, estratègies, polítiques, programes i projectessocials des d’ un enfocament interseccional.

 

*Dimarts 1O desembre 2013. 09.30 a 14.00h al Centre Pati Llimona de Barcelona
Inscripcions: aio@aio.cat

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Ciutadana Dempeus. La solidaritat no està en crisi

OPINIÓ Amb aquest titular obrien els informatius dels telenotícies de Catalunya tots cofois de la...

Periodista y escritora

Reivindiquem l’opressió

OPINIÓ Mai havia vist a tantes persones lluitant amb totes les forces per causes...

“Justícia per a Berta”, acte emocionant i participatiu al Born Centre Cultural

Amb la foto de grup de la Plataforma “Berta Vive” es va iniciar el...