Saturday 17 October 2026

Saturday 17 October 2026

Share

Presentació del llibre “Creixen malgrat tot les tulipes” de Sònia Moll Gamboa* /La Independent/Notícies gènere

XXXII Premi de Narrativa curta”25 d’abril” Vila de Benissa 2012

Creixen malgrat tot les tulipes són 75 retalls de memòria o de ficcions íntimes, 75 fragments que en general no passen d’un full de llargada, repartits en tres blocs: Petons de pastanaga, El cos que he estimat aquesta nit i Tots els camins de l’aigua.

“Un matí d’octubre, al port de Barcelona, tres nens s’embarquen amb els seus avis en un vaixell que creua l’Atlàntic rumb a Valparaíso, per retrobar-se amb la mare”. Comença així la història d’un viatge als orígens que és també un viatge als finals: el final de la vida, de la innocència, dels paisatges, dels amors.


Aquest conjunt de proses poètiques són el recorregut vital de la veu narradora, marcada per una genealogia familiar que compta com a punt de partença amb dos països i un oceà enmig. Les terres que ens conformen sempre romanen en algun lloc del cos i són fonamentals per a construir la identitat. Amb una forma particular, íntima i subjectiva, que transcendeix les proses més exclusives, aquest text viu al límit, allà on prosa i poesia es miren cara a cara. I és cíclic: com la vida, com el record, com el desig, com la mort.

La presentació serà a cura de Víctor Mañosa, matemàtic i poeta.

 

*Sònia Moll Gamboa va néixer a Barcelona l’any 1974. És llicenciada en filologia catalana i ha fet de correctora, editora, traductora, lingüista i professora. Ha publicat poemes en revistes i llibres col·lectius, com ara Nou de set (2011), una antologia a cura de Susanna Rafart, i va guanyar el V premi Sant Celoni de poesia amb Non si male nunc (Viena, 2008, el seu primer llibre de poemes.

Aquest dijous 16 de maig a les 19.30h a la llibreria Pròleg

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Internacional: Asociación Civil Comunicación para la Igualdad realitza Curs Virtual “Feminisme per a principiants II”

Novament aquest el Curs Virtual* comptarà amb la periodista feminista espanyola Nuria Varela*’ donant un...

Presentació d’ Alerta Feminista

Dissabte 25 d’abril es va presentar públicament Alerta Feminista, al Pou de la Figuera,...

8M 2021: Comunicat Dones Llibertàries

8M 2021: JUNTES, DIVERSES I REBELS Per què reivindiquem aquest dia? El 8 de...