El conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, va signar el divendres 8 de juny els contractes programes 2012-2015 en matèria de serveis socials amb els 44 ajuntaments de més de 20.000 habitants i els 11 consells comarcals de la demarcació de Barcelona i la Mancomunitat La Plana. Són programes relatius al benestar social i polítiques d’igualtat. A través d’aquest acord, el Departament hi destinarà enguany 91.850.302,86 €.
Cleries va destacar que aquest acord millora l’optimització de recursos i contribueix al desenvolupament d’un sistema més sostenible. Creu també que és l’instrument més adequat per fixar la relació entre el Departament i els ens locals i comarcals.
Benestar Social i Família destinarà aquest any 182,4 milions d’euros al finançament dels serveis socials bàsics, programes de benestar social i polítiques d’igualtat que presten els ens locals i comarcals de Catalunya.
Acord Marc consensuat amb l’ACM i la FMC
Els contractes programa subscrits avui s’emmarquen dins de l’Acord marc que fa unes setmanes varen signar el Departament de Benestar Social i Família, l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC). L’ Acord estableix els criteris generals respecte els serveis socials bàsics, polítiques d’igualtat i els serveis especialitzats adreçats a col·lectius com ara famílies amb infants de curta edat, gent gran, infants i adolescents, persones amb discapacitat, amb malaltia mental, amb problemes de drogodependències, afectades pel VIH/Sida, persones immigrades, entre altres.