Diumenge 01 novembre 2026

Diumenge 01 novembre 2026

Debat Periodisme Feminista: Reptes i estratègies entre dones periodistes


La Xarxa Europea de Dones Periodistes compleix 26 anys aquest mes de novembre i per commemorar aquesta data organitza un debat sobre Periodisme Feminista: Reptes i estratègies entre dones periodistes. 

Serà aquest dimecres, 27 de novembre mitjançant un acte de diàleg col·laboratiu entre les diferents entitats i grups de dones periodistes feministes per compartir experiències i construir un periodisme de més qualitat, que tingui en compte la veu de les dones i els diferents col·lectius que sovint queden invisibilitzats en els mitjans de comunicació tradicionals. Serà a les sis de la tarda a la Sala d’Actes del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Hi participaran les periodistes Marta Corcoy de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC), Cristina Pulido de l’Asociación Periodismo Feminista, Laia Serra del Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC), Tona Gusi de la Xarxa Internacional de Dones Periodistes i Comunicadores de Catalunya (XIDPICCAT-XIPVG) i Alícia Oliver de la Xarxa Europea de Dones Periodistes (XEDP).

Abans de l’acte es farà una sessió de treball* per compartir i intercanviar els resultats de l’enquesta sobre violències online a dones periodistes realitzada per la XEDP i l’APF. Aquest estudi vol identificar l’abast del problema a Catalunya, conèixer quin és l’impacte real i identificar punts febles, forts i millores a incorporar per a combatre les violències digitals masclistes, a nivell general, però molt específicament en l’àmbit de les dones periodistes i comunicadores. Per això, compartiran resultats i recolliran propostes per a incorporar-les a l’estudi.

*Cal inscripció a la sessió de treball.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Sara Lovera, Premi Nacional de Periodisme per trajectòria a Mèxic

(Mèxic DF) La periodista Sara Lovera López, fundadora i col·laboradora permanent de La Independent, ha...

Amb el somriure, la revolta

Isabel Franc acaba d’escriure -i coordinar- un assaig sobre l’humor, més concretament sobre les...

ICD

Catalunya: 1.070 associacions de dones arreu del territori / La Independent / Notícies Gènere

La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, acompanyada per la presidenta de l’Institut...