Dilluns 02 novembre 2026

Dilluns 02 novembre 2026

Catalunya: XII Congrés de la Federació de Dones Juristes de Catalunya / La Independent / Notícies gènere

En el marc de la clausura del XXII Congrés de la Federació de Dones Juristes de Catalunya, que es va dur a terme a Barcelona, el conseller de Justícia, German Gordó, va assenyalar que les dones han estat essencials en la construcció i defensa dels drets i llibertats, però no han estat reconegudes ni s’han garantit els seus drets.

 

 

 

El titular de justícia va assenyalar que una de les més greus vulneracions d’aquests drets és la que fa referència a la mutilació genital de dones i nenes i va insistir que l’Estat ha de protegir els interessos essencials de la societat, de manera que es necessiten programes de divulgació que eduquin, previnguin i informin a l’opinió pública.

Gordó també es va referir a la tracta de persones fent èmfasi en la protecció de víctimes de tràfic d’éssers humans, i al fenomen de la violència masclista, afirmant que: “Moltes dones perden cada any la vida o són lesionades físicament o psíquicament”

Més informació a Dones Juristes

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

En els inicis del Segle XXI a Mèxic han assassinat a 35 dones periodistes

 Sonia García. Intervenció a l’acte JusticiaperaSol celebrat el 28 de juny al CPC Aquesta xifra...

El concepte de la justícia de Nussbaum

“Nussbaum aposta per una concepció de la justícia que, sense exigir una igualtat en facultats,...

Eleccions 12M. Debat Polítiques de Dones

Organitzat pel Consell Nacional de Dones de Catalunya (CNDC) es va celebrar el 6 de...