Divendres 20 juny 2025

Divendres 20 juny 2025

Compartir

Catalunya: Pla de mesures del Govern de Catalunya contra l’assetjament sexual en el transport públic / la Independent / Notícies gènere

L’ Enquesta de Mobilitat en Dia Feiner assenyala que el 60% dels usuaris del transport públic són dones.

El Departament de Territori i Sostenibilitat, l’Institut Català de les Dones i l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona  treballen e un conveni per a la prevenció d’assetjament sexual en el transport públic. 

 

 

                                                             @ duna 

 

Per tal que siguin efectives les mesures contra l’assetjament sexual, les diverses institucions i entitats implicades definiran un conjunt d’accions per lluitar contra la violència masclista i l’assetjament sexual als transports públics, que es prendran després d’una anàlis des de la perspectiva de gènere. 

Es farà: una enquesta adreçada a dones usuàries i no usuàries del transport públic per tal de conèixer bé el problema ( 5.000 enquestes, telefòniques, presencials i a través de grups ‘focus’); un estudi de les solucions aplicades arreu del món; i una llista de les solucions recomanades perquè els diferents operadors de transports les puguin aplicar.

L’ATM de Barcelona ja va incloure el 2019 preguntes sobre l’assetjament sexual a l’Enquesta de Mobilitat en Dia Feiner (EMEF) i el Departament de Territori i Sostenibilitat fara també aquestes actuacions en d’altres àmbits territorials.

 

Dades sobre la xarxa de transport públic de Catalunya

Més de mil milions de viatges a l’any. En un dia feiner, el produeixen 19 milions de desplaçaments en l’ATM de Barcelona. Un 60,45% són dones (que es mouen més per motius personals).

La població femenina fa un major ús de modes sostenibles (mobilitat activa i transport públic):  caminar i ús de l’autobús i el metro.

Les dones usen més el transport públic a l’hora punta del matí (de 8 h a 9 h), a l’hora punta del migdia (d’11 h a 13 h) i inicien abans els desplaçaments a l’hora punta de la tarda, concretament a partir de les 17 h.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Decisió del Tribunal europeu sobre el vel islàmic

El tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) va fallar la setmana passada,...

La família re(i)al o la llei del pare

OPINIÓ El fet que la infanta Cristina hagi hagut de declarar als jutjats per diversos...

Ciberassetjament a periodistes argentines impulsat pel president Milei

El col·lectiu Periodistas Argentinas denuncia que aquest assetjament constant a les xarxes arriba a intimidar-les...