Dimecres 11 febrer 2026

Dimecres 11 febrer 2026

Compartir

Catalunya: Aplicades tres sancions administratives per a casos d’LGBTIfobia el 2017 / La Independent / Notícies gènere

El Departament Treball, Afers Socials i Famílies ha instruït 63 denúncies des de l’aprovació de la Llei 11/2014 per a garantir els drets LGBTI i per eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia i durant el 2017 ha aplicat 3 sancions administratives, que corresponen concretament a dues advertències i una multa. Amb aquestes actuacions, ja són 5 les sancions interposades pel Departament els últims dos anys per aquest tipus de fets.

 

L’objectiu és garantir el dret a la igualtat i a la no-discriminació per motius d’orientació sexual i identitat o expressió de gènere, i per assegurar que a Catalunya es pugui viure la diversitat sexual i afectiva en llibertat.

Es tracta de sancions administratives que penalitzen actituds que provoquen desigualtat i discriminació a partir de conductes il·lícites com ara la negació del dret d’admissió, simbologia lgtbifoba, violència verbal, expressions vexatòries, actes que comportin aïllament, rebuig o menyspreu públic, notori i explícit, entre altres, i que no concorren en l’àmbit penal.

Les 3 sancions que s’apliquen ara tenen com a novetat que es tracta de discriminacions que han tingut lloc al carrer o bé a les xarxes socials, fet que constata que la població LGBTI cada cop és més conscient dels seus drets i fa el pas de denunciar.

Des de l’aprovació de la Llei, la Direcció General d’Igualtat ha instruït 63 queixes i denúncies. D’aquestes, 23 han seguit la via penal i 5 més s’han derivat a l’àmbit laboral. Les 33 restants han seguit un procés administratiu que permet al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies estudiar els fets i aplicar el règim de sancions i infraccions que recull la Llei.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

tere moll

Veus

OPINIÓ A aquesta setmana que avui s’acaba se la podria qualificar com intensa políticament...

Ginebra: Setanta per cent de dones pateix violència alguna vegada a la vida / La Independent / Notícies Gènere

La violència de gènere és encara una pandèmia global, ja que un 70 per cent...

Crida d’AI per aturar la lapidació de la sudanesa Intisar Sharif Abdallah

que està acusada d’adulteri i condemnada el 13 de maig pel tribunal penal de...