Dimarts 26 maig 2026

Dimarts 26 maig 2026

Compartir

Barcelona: SEMINARI Poetes hispanoamericanes del segle XX / La Independent / Notícies gènere

 

L’objectiu del seminari “Poetas hispanoamericanas del siglo XX” és establir una aproximació actual a la poesia i a les escriptores hispanoamericanes. Com es construeixen les posicions subjectives i/o feministes en l’obra de les poetes hispanoamericanes del segle XX? De quina manera apareixen les marques identitàries en l’obra d’aquestes autores i de quines identitats es tracta? Com es construeixen les seves poètiques?

L’estudi de les poetes hispanoamericanes és, avui, de plena actualitat i té vigència en l’àmbit científic i acadèmic internacional, i ve emparat pel propi reconeixement aconseguit per aquestes autores durant el segle XX. Aquesta iniciativa forma part del projecte “Las poetas hispanoamericanas: identidades, feminismos, poéticas” (FEM 2013-21266). Participen en aquesta trobada la directora del projecte, Milena Rodríguez Gutiérrez (Universidad de Granada), María Ángeles Pérez López (Universidad de Salamanca), Tania Pleitez i Dunia Gras (Universitat de Barcelona).

 

*Dimecres 11 de novembre de 2015 de 12h a 14h. Sala Gabriel Oliver, Edifici Josep Carner, Universitat de Barcelona, c/ Aribau 2, planta -1. Barcelona
Organitzen: Centre Dona i Literatura. GRC Creació i pensament de les dones. Universidad de Granada

Més informació

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Elogi de la vellesa. De la decrepitud física i de les condicions materials II

OPINIÓ Amb el coronavirus s’ha posat de manifest que les residències de velles i...

23 S: Dia Internacional contra la Trata. Dones explotades: elles no tenen veu

Amb tant debat sobre legalitzar o no la prostitució, ens estem oblidant de la greu...

La pilot Laia Sanz vol repetir triomf al Dakar 2011

Laia Sanz prepara aquests dies el segon assalt al Dakar. Després de ser la primera...