Dilluns 09 març 2026

Dilluns 09 març 2026

Compartir

Barcelona: “XIII Concert pel Txad” / La Independent / Noticíes Génere

El Txad és el cinquè país més pobre del món segons l’ONU, on les dones són discriminades per la seva condició, la violència domèstica és comú, la mutilació genital femenina està prohibida per llei, però el 45% d’elles hio són sotmeses diàriament en una pràctica basada en un costum profundament arrelat per la tradició patriarcal; i on, a més, no hi ha igualtat d’oportunitats en educació i formació. Allà hi ha la infermera catalana Isabel Rodríguez i el metge cirurgià Mario Ubach, també català, treballant en tasques socials.

 

 

 

 

Com tots els anys per recaptar fons, aquest 2016, l’Associació sense ànim de lucre, Missió i Desenvolupament per Goundi, fundada per millorar les condicions de vida de la població de Goundi, al Txad, (Àfrica sud Sahariana), organitza el “XIII CONCERT PER aL TXAD “, a l’Auditori de Barcelona, el diumenge 17 d’abril a les 19:30.

L’espectacle de jazz i swing a càrrec de la trepidant Jazz Band “La Locomotora Negra”, dirigida per Ricard Gili, amb la veu incomparable de Susanna Sheiman i el vertiginós ritme de Lindy Hoppers Swing, serà destinat a Goundi, a una associació de Disminuïts físics, (AHPG), un col·lectiu de persones amb discapacitats diverses: pòlio, sordesa, ceguesa…als quals donen suport amb projectes agraris des de fa tres anys. Compten amb 7 hectàrees de terreny cultivable, (ja s’han realitzat tasques en 3 hectàrees) un pou nou del qual extreuen aigua mitjançant l’energia de panells solars, tres tractors, i ara inicien un hort artesanal conreat majoritariament per dones.

La finalitat del projecte és assegurar l’alimentació d’aquest col·lectiu, que vivia de l’almoina.

Més informació

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

VALÈNCIA: Dijous 8 de Març: Manifestació 19’30 h. eixida: Glorieta

Recorregut: Jardins del Parterre (cantonada C/Pau) Palau de Justicia, Colón, Xátiva, Av. Maqués de...

Barcelona: Hospital de Dia al Clínic per a mares amb trastorns mentals que acaben de tenir una criatura / La Independent / Notícies gènere

Aquest centre, pioner a l’Estat, forma part de la Unitat de Salut Mental Perinatal de...

Mèxic: Les dones indígenes només arriben al 2 per cent a les diputacions

Nul·la participació a nivell estatal i federal La participació política de les dones indígenes...