Dilluns 05 octubre 2026

Dilluns 05 octubre 2026

Compartir

Barcelona: “eldocumentaldelmes” recorda a Mercedes Sosa / La Independent / Notícies Gènere

El Documental del Mes , és una iniciativa de la productora Paral·lel 40, nascuda en el marc del projecte europeu Cinema Net Europe, l’any 2004.

 

   

 

Des del 2007 tota l’activitat de difusió de documentals es fa des de l’ Estat espanyol.

A través d’ “el documentaldelmes”, es projectaran en una xarxa de més de 50 sales. El dijous 5
de febrer als Aribau Multicines de Barcelona s’estrena el documental de Mercedes Sosa, La veu de
Llatinoamèrica, i s’en realitzaran projeccions a: Barcelona, Girona, Valladolid, Oviedo, Gijón, Bilbao, La Corunya, Gran Canària, Tenerife, Fuerteventura, La Palma, Saragossa, etc. Seran  projeccions úniques en versió original subtitulada.

La cantant de folk argentina Mercedes Sosa, va morir el 2009. Amb la seva mort, llatinoamèrica va perdre una gran veu dels escenaris, però sobretot va perdre una veu valenta en les seves protestes contra les injustícies. Mercedes Sosa, membre del Manifest del Nou Cançoner, va rebre moltes amenaces de mort i va ser exiliada pel règim militar durant els anys 80.

El documentaldelmes fa un retrat de Mercedes Sosa, mostrant al seu fill Fabián, explorant el llegat de la seva mare, a través de converses amb familiars, amics, companys de professió, importants i indispenables en la vida de l’artista. Alhora es projecten, entrevistes, actuacions i records més íntims personals.

Un viatge al món interior de Mercedes Sosa, la dona, l’artista, i l’activista, que ha suscitat interès vers activistes de la Coordinadora estatal de suport a la Querella Argentina contra crims del franquisme (CEAQUA). Aquest documental dirigeix al públic cap el cor de la cantautora de Tucumán i mostra els motius pels quals feu cançó protesta en moments crucials per a la història de l’Argentina, com va ser durant l’ascens del peronisme i posteriorment durant el règim militar.

 

 

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Catalunya: Premi Solidaritat 2016, en reconeixemnt a la lluita pels drets humans / La Independent / Notícies gènere

El Premi Solidaritat, atorgat per l’Institut de Drets Humans de Catalunya des de 1987, està...

Argentina: Demanen justícia per a Berta Cáceres / La Independent / Notícies gènere

La convocatoria, que fou una acció conjunta a diferents països del món, fou organitzada a...

LLeida: CONVOCATÒRIA OBERTA XIV Premi Mila de Periodisme per a la Igualtat de Gènere / La Independent / Noticies Gènere

El Premi Mila de Periodistes és una inciativa en la que participa el Col·legi de...