Dimecres 14 octubre 2026

Dimecres 14 octubre 2026

Compartir

Barcelona: L’activista boliviana Maria Galindo conversa sobre feminisme decolonial / La Independent / Notícies gènere

L’Associació Internacional de Solidaritat i Cooperació Suds (internacionalisme, Solidaritat i Feminisme) organitza l’ “Espai de diàleg Feminismes decolonial: Diàlegs sobre sabers diversos” on hi  serà present Maria Galindo, activista boliviana, militant anarquista i feminista defensora de l’existència de múltiples maneres de ser dona fora de els cànons imposats per la societat patriarcal. Coneguda per les accions artístiques i les performances que realitza amb el col·lectiu “Mujeres creando”, del qual és cofundadora, també ha escrit diversos llibres i ha realitzat pel·lícules i curtmetratges abordant la seva idea de feminisme decolonial.

 

L’activitat consistirà en una xerrada i espai de diàleg amb ella en Espai Francesca Bonnemaison el proper dimarts 21 de novembre. Maria Galindo, és també psicòloga i comunicadora, actualment co dirigeix l’emissora Radio Deseo, que té un abast a les ciutats de La Paz i El Alto de Bolívia. Per les seves controvertides accions, sovint catalogades com a “art performatiu” o “happenings”, ha estat detinguda en diverses ocasions per la policia boliviana. Entre els temes que ha treballat hi ha la despatriarcalització en el context del procés constituent bolivià i el feminicidi com a crim d’Estat.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Drina Ergueta

Drina Ergueta

Periodista y antropóloga. Comunicación y feminismo son sus temas predilectos desde hace más de una década. Articulista en medios bolivianos y portales feministas de España/México.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Catalunya – Europa: Lliurament del premi Ernest Udina a la Trajectòria Europeista 2020 a Anna Bosch / La Independent / Notícies Gènere

CPC La periodista col·legiada Anna Bosch rebrà el Premi Ernest Udina a la Trajectòria Europeista...

Sandra Miguez presenta a Barcelona el llibre “Líbranos del mal”

Aquest mes de març de 2024 serà de nou entre nosaltres, el dia 7 a...

Impacte col.lateral del Covid-19 per a les dones d’Àfrica i 114 països

La pandèmia del coronavirus té un mal pronòstic per a moltes dones dels països...