Divendres 16 octubre 2026

Divendres 16 octubre 2026

Compartir

Catalunya: Aplicades tres sancions administratives per a casos d’LGBTIfobia el 2017 / La Independent / Notícies gènere

El Departament Treball, Afers Socials i Famílies ha instruït 63 denúncies des de l’aprovació de la Llei 11/2014 per a garantir els drets LGBTI i per eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia i durant el 2017 ha aplicat 3 sancions administratives, que corresponen concretament a dues advertències i una multa. Amb aquestes actuacions, ja són 5 les sancions interposades pel Departament els últims dos anys per aquest tipus de fets.

 

L’objectiu és garantir el dret a la igualtat i a la no-discriminació per motius d’orientació sexual i identitat o expressió de gènere, i per assegurar que a Catalunya es pugui viure la diversitat sexual i afectiva en llibertat.

Es tracta de sancions administratives que penalitzen actituds que provoquen desigualtat i discriminació a partir de conductes il·lícites com ara la negació del dret d’admissió, simbologia lgtbifoba, violència verbal, expressions vexatòries, actes que comportin aïllament, rebuig o menyspreu públic, notori i explícit, entre altres, i que no concorren en l’àmbit penal.

Les 3 sancions que s’apliquen ara tenen com a novetat que es tracta de discriminacions que han tingut lloc al carrer o bé a les xarxes socials, fet que constata que la població LGBTI cada cop és més conscient dels seus drets i fa el pas de denunciar.

Des de l’aprovació de la Llei, la Direcció General d’Igualtat ha instruït 63 queixes i denúncies. D’aquestes, 23 han seguit la via penal i 5 més s’han derivat a l’àmbit laboral. Les 33 restants han seguit un procés administratiu que permet al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies estudiar els fets i aplicar el règim de sancions i infraccions que recull la Llei.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Oaxaca.Mexic: A Oaxaca està desapareguda una infermera i una altra és agredida al carrer / La Independent / Notícies Gènere

Per Patricia Briseño. SemMéxico Una passant d’infermeria va ser agredida a la via pública a...

182,4 milions des de Benestar Social i Família per a programes de benestar social i polítiques d’igualtat

Benestar Social i Família destinarà enguany 182.496.988,09 euros al finançament dels serveis socials locals i...

Madrid: AmecoPress presenta el llibre: “La formació de gènere com a garantia de qualitat informativa”

L’ obra qüestiona la relació existent entre comunicació i dones amb l’ objectiu de definir...