Divendres 16 octubre 2026

Divendres 16 octubre 2026

Madrid: Inseminació assistida per a dones sense parella / La Independent / Notícies gènere

 

La Presidenta autonòmica de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, ha anunciat aquest dimecres, que inclourà en la cartera de serveis complementaris la inseminació artificial per a dones soles i de parelles o matrimonis de lesbianes.

 

 

 

La inclusió d’aquesta prestació en la cartera de serveis sanitaris, s’ha disposat per ampliar els serveis complementaris, perquè la reproducció assistida sigui una prestació accessible en la sanitat pública a dones “amb independència de la seva condició sexual”.

Cifuentes va dir que, les mesures que es van a adoptar, s’emmarquen en les seves polítiques de lluita contra la discriminació, incloses aquelles que tenen relació amb la condició sexual de ciutadanes i ciutadans, marc sobre el qual han elaborat un Avantprojecte de Llei de Protecció contra la discriminació per Orientació Sexual, i l’Avantprojecte de Llei d’Identitat de Gènere

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

merce-otero-perfil

Maria Antònia Oliver in memoriam

OPINIÓ Recordem amb tot el reconeixement que mereix Maria Antònia Oliver i Cabrer (1946-2022)...

El Govern condemna enèrgicament la mort d’una dona a Vielha víctima de la violència masclista

La presidenta de l’Institut Català de les Dones ha demanat a les dones que es...

PUBLICACIÓ Lectora 22: Dossier sobre feminismes transnacionals indígenes / La Independent / Notícies Gènere

S’acaba de publicar el número 22 de Lectora: revista de dones i textualitat. Aquest número...