Friday 16 October 2026

Friday 16 October 2026

Mexico: Relatora de l’ONU demana a les autoritats mexicanes garantir la seguretat de la periodista Soledad Jarquín Edgar / La Independent / Notícies Gènere

 

La mare de Mari Sol Cruz Jarquín fa 3 anys que busca justícia i no impunitat.

Mary Lawlor crida a les autoritats mexicanes a protegir totes les defensores i les seves famílies, especialment a Oaxaca.

 

 Mary Lawlor

 

 

La relatora especial sobre la situació de persones defensores de drets humans de l’ONU, Mary Lawlor, va demanar a les autoritats mexicanes garantir la seguretat de la periodista Soledad Jarquín Edgar en el marc del tercer aniversari del feminicidi de la seva filla Mari Sol Cruz Jarquín.

A tres anys del feminicidi de Mari Sol, Soledad Jarquín ha denunciat juntament amb organitzacions feministes la impunitat en el cas, per aquest motiu van impulsar la campanya “Justícia Para Sol es Justícia para Todos”. I ha estat assenyalada de “tenir altres interessos”, pel que està en risc, com a periodista i defensora dels seus drets humans.

En aquest context, Lawlor va enviar un missatge a través d’un vídeo a xarxes socials en el qual va expressar: “amb molta tristesa, un cop més, faig una crida per a la seguretat de Soledad Jarquín qui lluita per la justícia i rendició de comptes per l’assassinat de seva filla”.

Va esmentar que el 2020 va abordar aquest cas amb les autoritats mexicanes, així mateix va manifestar la seva preocupació per les amenaces que reben les dones defensores a la regió.

La relatora de l’ONU ha tingut comunicació directa amb persones defensores locals que li han fet saber els riscos que s’enfronten en la seva tasca de defensa de drets humans.

“Sabem que Mèxic és un lloc molt perillós per als que lluiten per la justícia i que Oaxaca és un lloc especialment arriscat a Mèxic per a persones defensores de drets humans i en particular per a dones defensores”. Va expressar al vídeo.

En el seu missatge, Mary Lawlor es va comprometre a seguir abordant aquestes problemàtiques amb les autoritats mexicanes tant en públic com en privat.

Finalment va reconèixer el magnífic treball que realitzen les persones defensores de drets humans malgrat les circumstàncies adverses que s’enfronten.

 

   

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Cartells i imatges del 8 de març

LA GERMANA, L’ESTRANGERA És perquè et sé germana que puc dir-te estrangera. / Sense...

Día Internacional de las Mujeres en el Parlament de Catalunya

Acto conmemorativo del Dia Internacional de las Mujeres 8 de marçde 2013 para rendir...

Fora la justícia patriarcal dels nostres cossos, de la nostra vida i del nostre territori! / Feministes per la Independència

Ca la Dona dóna suport al manifest i us convidem a sumar-vos-hi i adherir-vos-hi. Aquest...