martes 20 octubre 2026

martes 20 octubre 2026

Compartir

El Govern analitza les circumstàncies de les sis dones assassinades per violència masclista

Entre altres mesures s’impulsaran accions de treball conjunt amb els mitjans de comunicació per avançar en la millora del tractament periodístic d’aquests casos

El Govern diu que : “Pel que fa als homicidis que s’han produït al llarg del mes de gener, es demana que no es limiti el debat sobre la violència masclista a aquests casos, ja que són la punta d’un iceberg que amaga una realitat complexa, silenciosa i soterrada causada per les desigualtats de gènere que perviuen en la nostra societat.”.

 

 

Tal i com el conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries va manifestar al Ple del Parlament de 22 de febrer, representants dels departaments de Benestar Social i Família, Justícia, Ensenyament, Salut i Interior s’han reunit aquest matí en l’anomenat Gabinet d’anàlisi per tractar sobre les sis dones assassinades per violència masclista a principis d’any a Catalunya. Aquesta ha estat la primera reunió del gabinet que es reunirà sempre en les hores posteriors a un feminicidi i també en altres reunions regulars.

L’objectiu és aprofundir en la coordinació entre els departaments implicats i analitzar, principalment, el coneixement i ús realitzat per la víctima i el seu entorn de l’àmplia xarxa de serveis que el Govern i els ens locals tenen a disposició de la ciutadania, especialment els adreçats a ajudar les dones en situació de violència masclista.

L’Institut Català de les Dones, és l’òrgan que lidera i coordina les actuacions del Govern en favor de la igualtat d’oportunitats entre les dones i els homes, que inclou la lluita contra la violència masclista, i per tant  és l’organisme que centralitzarà la tasca d’aquest Gabinet.

Des d’aquest organisme s’ avaluarà l’eficàcia dels serveis per millorar els mecanismes de detecció, prevenció i atenció a les dones que travessen situacions de violència masclista. Es realitzaran els estudis de possibles factors desencadenants i s’impulsaran accions de treball conjunt amb els mitjans de comunicació per avançar en la millora del tractament periodístic d’aquests casos.

 

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Imagen de Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Buscar

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

maribel

Carbó per a Gallardón

OPINIÓ Independentment de com, en el decurs dels temps, les diferents civilitzacions i cultures...

Barcelona: Debat ‘Comunicación y género, ¿asignatura pendiente?’ / La Independent / Notícies gènere

El 17 de maig al CPC*, el grup Lean in Barcelona organitza la taula...

Susana Chiarotti habla de la violencia sexual durante la Dictadura Argentina

Susana Chiarotti (artemisanoticias.org) “Logramos influir en el 5% de las sentencias” Susana Chiarotti –integrante de...