Thursday 21 August 2025

Thursday 21 August 2025

Tortosa: ArtXiBarri 2012. Noves relacions de convivència

A ArtXiBarri 2012, els barris del nucli històric aporten una visió constructiva de la convivència. 

L’ArtXiBarri 2012 s’inscriu en el marc del Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural que impulsa l’Obra Social “la Caixa” en l’àmbit estatal, a partir del qual aquesta primavera s’estan desenvolupant accions comunitàries a 17 territoris de l’Estat Espanyol sota el lema “Jo sóc”, que manifesta pertinença, identitat, compromís i responsabilitat amb el lloc.  A Tortosa aquesta iniciativa es promoguda per la Xarxa per la Convivència, l’entitat ACISI i l’Ajuntament.

Tindrà lloc el dissabte 9 de juny pels carres i places dels barris del nucli històric de la ciutat, serà una jornada on es farà visible el resultat de l’esforç col·lectiu i continuant en el temps per millorar les relacions de convivència entre totes les persones que viuen i/o treballen a Tortosa. Aquesta acció comunitària aglutina 4 conceptes clau: barri (element territorial on es donen les relacions de convivència); xivarri (element actitudinal per denotar gent que xala a l’espai públic); art (element conductor, llenguatge universal); i arxi– (element per denotar la força superlativa de la vivència als barris).

Durant més de 2 anys s’han implicat en aquesta acció més d’una 40ena d’associacions i entitats, així com el veinatge de la ciutat que, a través de la Xarxa per la Convivència, i gràcies al suport i implicació de l’administració local, recursos tècnics públics i privats,promouen un procés comunitari que millori la convivència i la cohesió social a la ciutat. 

La primera acció comunitària tindrà lloc el proper dissabte 9 de juny pels carrers i places dels barris del nucli històric de la ciutat. Durant tota la jornada, hi haurà als barris del nucli històric de Tortosa: colors, coneixená del passat i present urbà, descoberta de curiositats,  creació musical, ball i gravació d’una flashmob, entre altres activitats.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Ginebra: Setanta per cent de dones pateix violència alguna vegada a la vida / La Independent / Notícies Gènere

La violència de gènere és encara una pandèmia global, ja que un 70 per cent...

Colòmbia: Cal comptar amb les dones per a la pau i la democràcia

Ana Milena Gonzales i Adriana Benjumea al Parlament de Catalunya Els Diàlegs de Pau entre...

Barcelona: SEMINARI Poetes hispanoamericanes del segle XX / La Independent / Notícies gènere

L’objectiu del seminari “Poetas hispanoamericanas del siglo XX” és establir una aproximació actual a...