Aquesta és la pregunta que es va fer Anna Mercadé, com a directora de l’Observatori Dona Empresa i Economia, quan el passat divendres va presentar el recorregut pensat sobretot per a empresàries.
Recorregut per diverses botigues de prestigi del Passeig de Gràcia, per veure les novetats en aplicacions, realitzades i posades en marxa a la ciutat, durant aquest important esdeveniment sobre els mòbils que s’ha desenvolupat durant 8 dies a la Fira de Barcelona.
Desprès d’agraïr la invitació de “Mobile Ready” a l’Observatori, Mercadé va comentar que habia observar les poquisíms dones que es veien en aquest important esdeveniment. “No he vist gairebè dones ni com a visitants de la Fira, ni com a congressistes o expositores…I em pregunto per què les dones no accedeixen encara als camps de les noves tecnologies en dispositius mòvils i en Internet”. Per sort, al recorregut pels comerços, en el que van participar unes 30 dones i algún home, es va poder comprobar que al darrera d’algunes de les aplicacions presentades hi havia dones que ja porten molts anys de feina en aquest sector.
Mobile World Capital Barcelona va presentar ‘Mobile Ready’, com un projecte nou per a donar a conèixer les experiències mobile existents a la ciutat i accelerar la creació de noves iniciatives de mobilitat. ‘Mobile Ready’ oferia als visitants un catàleg d’activitats, experiències i propostes per mostrar el potencial de la transformació mobil als comerços, i com les noves aplicacions podem ajudar a millorar molts aspectes el nostre dia a dia com a consumidors i usuaris. Aquesta nova plataforma ha donat accés a continguts mòbils relacionats amb el turisme, el comerç o activitats culturals, i durant tota la semana han mostrat les innovacions a grups organitzats de visitants. Tambè les persones que no podien asistir al recorregut podien descarregar-se l’App per descobrir una ruta plena d’ experiències mòbils relacionades amb el turisme, el Comerç, o la cultura a la ciutat.
Moltes aplicacions per a comprar millor
El grups organitzats per l’Observatori i la Cambra de Comerç van participar en una visita guiada a les botigues exclusives de Passeig de Gràcia, i en cadascuna d’elles podien assistir i conèixer de primera mà aplicacions tecnològiques d’última generació. Entre aquestes botigues destaquen Santa Eulalia, Loewe, Monblanc; Geox, Rabat; Furest i la Casa Batllò, de Gaudi que va mostrar unes “tabletts” interactives del recorregut per aquesta maquíssima casa de Gaudi, del Passeig de Gràcia.
Entre les innovacions presentades cal remarcar les següents: Virtual changing room; Shoppable window; Visual Shopping; Tap & Pay; Visual Catalog; AR Shopping Experience, que tal como s’ha comentat malgrat el seu nom han estat elaborades per empreses del 22@ al Poble Nou de Barcelona. Al final del recorregut Maria Massagué, directora de Wordline va donar una xerrada sobre el tema de les aplicacións mòbils, la seva eficacia i el seu futur.
Segons ella: “cal separar el grà de la palla, i comprovar que es el que realment ens serveix. Moltes aplicacions d’ara només son experimentals. Però d’una manera o altra, les dones tenim molt a fer en aquest camp”.
També cal remarcar, sobre l’absencia o invisibilitat de les dones en aquest important esdeveniment, que ni el web oficial de l’Ajuntament, ni l’espai de les dones de BCN, ni el web de L’Institut Català de les Dones han comentat res sobre aquest tema. Nomès al Web de la Generalitat es van explicar les novetats aportades al Congrés en el camp de les aplicacions socials. Veure Nota.